loading...

newmind

بازدید : 17
جمعه 3 فروردين 1403 زمان : 10:46

توافق برای بچه دار نشدن یکی از مسائلی است که این روزها زیاد در میان زوجین دیده می‌شود. داشتن فرزند یکی از مهم‌ترین نیازهای هرکدام از ما است. بااین‌حال گاهی اوقات ممکن است بخواهید حداقل برای مدتی این مسئله را عقب بیندازید. یکی از اولین چالش‌هایی که نداشتن فرزند به همراه دارد این است که بتوانید همسرتان را هم با خود همراه کنید. بعضی وقت‌ها این اتفاق به‌راحتی می‌افتد.

منبع: توافق برای بچه دار نشدن

اما بسیاری از مواقع هم شما بر سر این موضوع اختلاف پیدا می‌کنید. در این شرایط باید بتوانید با استفاده از راهکارهای مختلف با همسرتان به توافق برسید. اگر احساس می‌کنید شما و همسرتان نمی‌توانید بر سر این موضوع به یک توافق مشخص برسید بهترین راهکار این است که مشاوره خانواده تلفنی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توافق برای بچه دار نشدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

توافق برای بچه دار نشدن و زمان صحبت کردن

روانشناسان خانواده معتقدند صحبت کردن درباره تصمیمات مهم و اساسی زندگی باید قبل از ازدواج اتفاق بیفتد. یعنی می‌توان گفت بهترین زمان برای صحبت کردن درباره این مسائل جلسات آشنایی پیش از ازدواج هستند. وقتی چند جلسه از زمان آشنایی شما گذشت و به این نتیجه رسیدید که تصمیمتان برای ازدواج جدی است باید راجع به مسائل مهم زندگی و به‌خصوص بچه‌دار شدن یا نشدن با یکدیگر به توافق برسید.

متأسفانه بسیاری از دختران و پسران نمی‌دانند که در این جلسات باید از چه موضوعاتی صحبت کنند؛ یا چطور از آن‌ها حرف بزنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید بهترین راهکار این است که از جلسات مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید. مشاورین با آموزش تکنیک‌هایی مثل حل مسئله و مهارت گفت‌وگو به شما کمک می‌کنند تا به بهترین شکل با همسرتان راجع به این موضوع صحبت کنید. اما اگر به هر دلیلی در این باره صحبت نکرده اید، حتما برای توافق برای بچه دار نشدن به نکات زیر توجه کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

دلایلتان برای پایبندی به توافق برای بچه دار نشدن چیست؟

وقتی قرار است تصمیمی به این مهمی برای زندگی خود بگیرید باید دلایل محکمی هم برای آن داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است دیر یا زود احساس کنید اشتباه کردید. بهتر است با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که واقعاً چه دلایلی برای بچه‌دار نشدن دارید؟ و چه تضمینی هست که روی دلایل‌تان باقی بمانید؟ بعضی از مهم‌ترین دلایل توافق برای بچه دار نشدن به شرح زیر است.

نداشتن آمادگی

پدر یا مادر شدن مسئولیت بسیار سنگینی است. اشتباه نیست اگر بگوییم تمام رفتارهای شما روی سلامت روان و شخصیت فرزندتان تأثیر می‌گذارند. به همین خاطر بسیاری از زوجین احساس می‌کنند فعلاً زمان مناسبی برای داشتن فرزند نیست. درواقع می‌توان گفت این دلیل خیلی هم اشتباه نیست؛ و می‌تواند یکی از نکاتی باشد که باید شما را در پایبندی به تعهدتان کمک کند. اگر زمانی تصمیم گرفته‌اید برای داشتن فرزند اقدام کنید اول به این سؤال پاسخ دهید که آیا واقعاً آمادگی لازم برای آن را پیدا کرده‌اید یا نه.

نامشخص بودن شرایط

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود به نداشتن فرزند و توافق برای بچه دار نشدن فکر کنیم این است که شرایط آینده خیلی هم قابل پیش‌بینی نیست. درواقع بسیاری از زوجین احساس می‌کنند در این وضعیت تهاجم فرهنگی یا مشکلات اقتصادی توانایی قبول مسئولیت یک کودک را ندارند. نابسامان بودن شرایط یکی دیگر از دلایلی است که می‌بایست پیش از تغییر تصمیم‌تان به آن توجه کنید؛ اگر احساس می‌کنید که شرایط هنوز تغییر نکرده است بهتر است روی تصمیم خود باقی بمانید.

خواسته همسر

داشتن فرزند موضوعی نیست که بخواهید به‌تنهایی برای آن تصمیم بگیرید. گاهی اوقات برخلاف علاقه‌ای که شما به پدر یا مادر شدن دارید همسرتان برای این موضوع آماده نیست. در این شرایط بهتر است روی قول و قراری که با او داشته‌اید باقی بمانید. اما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاور یا هر راهکار دیگری که می‌دانید به‌تدریج او را نیز برای داشتن فرزند آماده کنید.

ترسیم زندگی بدون بچه برای خود

قبل از اینکه راجع به توافق برای بچه دار نشدن با کسی صحبت کنید زمانی را به‌تنهایی بگذرانید. با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که چرا نمی‌خواهید فرزندی داشته باشید؟ آیا این واقعاً خواسته شما است؟ و مطمئن هستید که از آن پشیمان نمی‌شوید؟ سعی کنید به‌خوبی مزایا و معایب تصمیمی که می‌گیرید را بررسی کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای این کار این است که آینده زندگی بدون فرزند را برای خودتان ترسیم کنید. برای مثال سعی کنید خودتان را در 5 یا 10 سال آینده تصور کنید و به این سؤال پاسخ دهید که زندگی شما بدون داشتن فرزند چطور می‌گذرد؟ ترسیم زندگی بدون بچه به شما کمک می‌کند تا به‌خوبی تمام جوانب تصمیمی که در حال گرفتن آن هستید را بررسی کنید. اما چرا باید این کار را بکنید؟

بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اند فرزندی نداشته باشند دیر یا زود از این تصمیم پشیمان شده‌اند. اما متأسفانه بعضی از آن‌ها دیگر راهی برای برگشت نداشته‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا از پشیمان شدن در آینده جلوگیری کنید. برای تصمیم گیری دقیق تر مقاله زندگی بدون بچه را بخوانید.

راه‌های جلوگیری از پشیمانی از توافق برای بچه دار نشدن

همان‌طور که گفتیم بسیاری از خانم‌ها یا آقایان مدتی که از توافق با همسرشان می‌گذرد از این موضوع پشیمان می‌شوند. این درحالی است که آن‌ها زمان مناسب برای بچه‌دار شدن را از دست داده‌اند و یا همسرشان حاضر به توافق برای داشتن فرزند نیست. بعضی از راهکارهایی که از پشیمان شدن شما درباره توافق برای بچه دار نشدن جلوگیری می‌کنند، به شرح زیر است.

⭕ برای زمان کوتاه توافق کنید

شاید شرایط تغییر کرد! همیشه در صحبت‌های‌تان این نکته را به خاطر داشته باشید. شاید شرایط عوض شد و شما هم دلتان خواست که بچه داشته باشید. به همین خاطر بهتر است هرگز صحبت‌های خودتان را با الفاظی مثل (برای همیشه) جلو نبرید. برای مثال بهتر است به همسرتان بگویید فعلاً و به خاطر دلایلی که از آن صحبت می‌کنید آمادگی داشتن فرزند را ندارید. توافق برای بچه دار نشدن در کوتاه مدت معمولا به راحتی پذیرفته می شود.

⭕ قبل از تصمیم‌گیری مشورت کنید

قبل از اینکه راجع به بچه دار شدن یا نشدن تصمیمی بگیرید به‌خوبی جوانب مختلف این موضوع را بسنجید. استفاده از روش ترسیم آینده یکی از راهکارهایی است که در این وضعیت به‌خوبی به شما کمک خواهد کرد. اما یکی دیگر از راهکارها این است که پیش از هر تصمیمی به‌خوبی مشورت کنید. با زوج‌هایی که صاحب فرزند شده‌اند و همین‌طور آن‌هایی که فرزندی ندارند صحبت کنید و زندگی آن‌ها را باهم مقایسه کنید. با این روش می‌توانید اطلاعات خوبی راجع به آینده زندگی‌تان به دست بیاورید.

⭕ برای زندگی جدید چه برنامه‌ای دارید

قبل از آنکه به دنبال توافق برای بچه دار نشدن باشید با خود به این سؤال پاسخ دهید که به‌غیراز داشتن فرزند چه برنامه‌های دیگری می‌توانید برای زندگی خود داشته باشید؟ هرچقدر بتوانید برنامه‌های مختلف دیگری برای زندگی داشته باشید احتمالاً کمتر جای خالی فرزندان را تجربه می‌کنید و کمتر هم پشیمان خواهید شد.

بیشتر بخوانید : زندگی مشترک موفق

چطور به توافق برای بچه دار نشدن برسیم؟

فراموش نکنید که یک سر دیگر این رابطه همسر شماست، بنابراین باید توافق برای بچه دار نشدن، خواسته قلبی هر دوی شما باشد. در غیر این صورت در آینده حتما دچار پشیمانی خواهید شد.

با همسرتان صحبت کنید

توافق برای بچه دار نشدن در اولین قدم باید بین شما و همسرتان اتفاق بیفتد. بااین‌حال دقت داشته باشید که صحبت کردن هم قواعد خاص خودش را دارد. اگر این قواعد را رعایت نکنید ممکن است نتوانید نتیجه خوبی از صحبت‌هایتان بگیرید.

در اولین قدم باید یک زمان و مکان مناسب برای صحبت پیدا کنید. اگر می‌خواهید از صحبت‌های‌تان نتیجه بگیرید باید سعی کنید احساسات و خواسته‌های طرف مقابل را هم به‌خوبی در نظر بگیرید. اگر همسرتان با دیدگاه شما راجع به بچه‌دار نشدن مخالف است باید صحبت‌هایتان را با در نظر گرفتن احساسات او شروع کنید. و در ادامه خواسته خودتان را مطرح کنید. برای مثال بگویید “می‌دانم چقدر دوست داری صاحب فرزند بشوی اما من…..”.

دلایل و نظرات طرف مقابل را بشنوید

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین نکاتی که در توافق برای بچه دار نشدن باید به آن توجه داشته باشید این است که احساسات طرف مقابل را هم در نظر بگیرید. درواقع بخشی از صحبت کردن هنر گوش دادن فعال به صحبت‌های طرف مقابل است. بسیاری از مواقع ما در صحبت‌های‌مان اصلاً به دیگری گوش نمی‌کنیم و فقط می‌خواهیم حرف خودمان را به کرسی بنشانیم.

شاید یکی از دلایل اینکه صحبت‌های شما و همسرتان به نتیجه‌ای نمی‌رسد همین باشد. سعی کنید صحبت‌های او را هم بشنوید و واقعاً به آن‌ها فکر کنید. در حقیقت زمانی شما یک گفت‌وگوی موفق خواهید داشت که هیچ‌کس سعی نکند حرف‌های خودش تأیید شود و هر دو باهم به یک نتیجه مشترک برسید.

دلایل خود را فهرست کنید

یکی از راهکارها برای رسیدن به یک توافق راجع به بچه‌دار نشدن این است که دلایل خود و همسرتان را فهرست کنید. کدام‌یک از این دلایل واقعی و کدام‌یک غیرواقعی هستند؟ سعی کنید برای مشکلات واقعی یک راه‌حل صحیح پیدا کنید.

اهمیت مشاوره در توافق برای بچه دار نشدن

گاهی اوقات توافق کردن برای بچه‌دار نشدن تبدیل به گره کوری می‌شود که نمی‌توانید آن را باز کنید. در این شرایط بهتر است از یک مشاور بخواهید که به شما کمک کند. بسیاری از مواقع ما به‌تنهایی متوجه نمی‌شویم اشکال کار کجاست. خیلی وقت‌ها هم بااینکه می‌دانیم علت چیست اما نمی‌توانیم آن را حل کنیم.

اوضاع زمانی به هم می‌ریزد که پای اطرافیان هم به موضوع باز می‌شود و آن‌ها با جانب‌داری‌هایشان رابطه بین شما و همسرتان را خراب‌تر می‌کنند. به همین خاطر می‌گوییم بهتر است از یک متخصص در زمینه توافق برای بچه دار نشدن کمک بگیرید. متخصصین با بررسی دلایل شما و همسرتان و همین‌طور ویژگی‌های شخصیتی هرکدام از شما می‌توانند راهکارهایی را برای صحبت کردن باهم به شما آموزش دهند که با استفاده از آن‌ها به‌راحتی بتوانید در صحبت کردن با همسرتان نتیجه بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توافق برای بچه دار نشدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور می‌توانم همسرم را برای بچه‌دار نشدن راضی کنم؟

بهتر است در اولین قدم با همسرتان صحبت کنید و دلایل خود را برای او توضیح بدهید. درعین‌حال به صحبت‌های همسرتان هم گوش کنید. و اگر فکر می‌کنید حرف‌های او منطقی هستند راجع به آن‌ها فکر کنید. اما اگر از هیچ راهی به تفاهم نمی‌رسید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

از کجا مطمئن باشم که در آینده بابت نداشتن فرزند پشیمان نمی‌شوم؟

هیچ‌کس آینده را ندیده است. به همین خاطر شما هم نمی‌توانید از این موضوع مطمئن باشید. اما راهکارهایی مثل داشتن دلایل مشخص برای بچه‌دار نشدن و همین‌طور در نظر گرفتن شرایط آینده از حالا، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

منبع: توافق برای بچه دار نشدن

توافق برای بچه دار نشدن یکی از مسائلی است که این روزها زیاد در میان زوجین دیده می‌شود. داشتن فرزند یکی از مهم‌ترین نیازهای هرکدام از ما است. بااین‌حال گاهی اوقات ممکن است بخواهید حداقل برای مدتی این مسئله را عقب بیندازید. یکی از اولین چالش‌هایی که نداشتن فرزند به همراه دارد این است که بتوانید همسرتان را هم با خود همراه کنید. بعضی وقت‌ها این اتفاق به‌راحتی می‌افتد.

منبع: توافق برای بچه دار نشدن

اما بسیاری از مواقع هم شما بر سر این موضوع اختلاف پیدا می‌کنید. در این شرایط باید بتوانید با استفاده از راهکارهای مختلف با همسرتان به توافق برسید. اگر احساس می‌کنید شما و همسرتان نمی‌توانید بر سر این موضوع به یک توافق مشخص برسید بهترین راهکار این است که مشاوره خانواده تلفنی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توافق برای بچه دار نشدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

توافق برای بچه دار نشدن و زمان صحبت کردن

روانشناسان خانواده معتقدند صحبت کردن درباره تصمیمات مهم و اساسی زندگی باید قبل از ازدواج اتفاق بیفتد. یعنی می‌توان گفت بهترین زمان برای صحبت کردن درباره این مسائل جلسات آشنایی پیش از ازدواج هستند. وقتی چند جلسه از زمان آشنایی شما گذشت و به این نتیجه رسیدید که تصمیمتان برای ازدواج جدی است باید راجع به مسائل مهم زندگی و به‌خصوص بچه‌دار شدن یا نشدن با یکدیگر به توافق برسید.

متأسفانه بسیاری از دختران و پسران نمی‌دانند که در این جلسات باید از چه موضوعاتی صحبت کنند؛ یا چطور از آن‌ها حرف بزنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید بهترین راهکار این است که از جلسات مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید. مشاورین با آموزش تکنیک‌هایی مثل حل مسئله و مهارت گفت‌وگو به شما کمک می‌کنند تا به بهترین شکل با همسرتان راجع به این موضوع صحبت کنید. اما اگر به هر دلیلی در این باره صحبت نکرده اید، حتما برای توافق برای بچه دار نشدن به نکات زیر توجه کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

دلایلتان برای پایبندی به توافق برای بچه دار نشدن چیست؟

وقتی قرار است تصمیمی به این مهمی برای زندگی خود بگیرید باید دلایل محکمی هم برای آن داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است دیر یا زود احساس کنید اشتباه کردید. بهتر است با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که واقعاً چه دلایلی برای بچه‌دار نشدن دارید؟ و چه تضمینی هست که روی دلایل‌تان باقی بمانید؟ بعضی از مهم‌ترین دلایل توافق برای بچه دار نشدن به شرح زیر است.

نداشتن آمادگی

پدر یا مادر شدن مسئولیت بسیار سنگینی است. اشتباه نیست اگر بگوییم تمام رفتارهای شما روی سلامت روان و شخصیت فرزندتان تأثیر می‌گذارند. به همین خاطر بسیاری از زوجین احساس می‌کنند فعلاً زمان مناسبی برای داشتن فرزند نیست. درواقع می‌توان گفت این دلیل خیلی هم اشتباه نیست؛ و می‌تواند یکی از نکاتی باشد که باید شما را در پایبندی به تعهدتان کمک کند. اگر زمانی تصمیم گرفته‌اید برای داشتن فرزند اقدام کنید اول به این سؤال پاسخ دهید که آیا واقعاً آمادگی لازم برای آن را پیدا کرده‌اید یا نه.

نامشخص بودن شرایط

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود به نداشتن فرزند و توافق برای بچه دار نشدن فکر کنیم این است که شرایط آینده خیلی هم قابل پیش‌بینی نیست. درواقع بسیاری از زوجین احساس می‌کنند در این وضعیت تهاجم فرهنگی یا مشکلات اقتصادی توانایی قبول مسئولیت یک کودک را ندارند. نابسامان بودن شرایط یکی دیگر از دلایلی است که می‌بایست پیش از تغییر تصمیم‌تان به آن توجه کنید؛ اگر احساس می‌کنید که شرایط هنوز تغییر نکرده است بهتر است روی تصمیم خود باقی بمانید.

خواسته همسر

داشتن فرزند موضوعی نیست که بخواهید به‌تنهایی برای آن تصمیم بگیرید. گاهی اوقات برخلاف علاقه‌ای که شما به پدر یا مادر شدن دارید همسرتان برای این موضوع آماده نیست. در این شرایط بهتر است روی قول و قراری که با او داشته‌اید باقی بمانید. اما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاور یا هر راهکار دیگری که می‌دانید به‌تدریج او را نیز برای داشتن فرزند آماده کنید.

ترسیم زندگی بدون بچه برای خود

قبل از اینکه راجع به توافق برای بچه دار نشدن با کسی صحبت کنید زمانی را به‌تنهایی بگذرانید. با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که چرا نمی‌خواهید فرزندی داشته باشید؟ آیا این واقعاً خواسته شما است؟ و مطمئن هستید که از آن پشیمان نمی‌شوید؟ سعی کنید به‌خوبی مزایا و معایب تصمیمی که می‌گیرید را بررسی کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای این کار این است که آینده زندگی بدون فرزند را برای خودتان ترسیم کنید. برای مثال سعی کنید خودتان را در 5 یا 10 سال آینده تصور کنید و به این سؤال پاسخ دهید که زندگی شما بدون داشتن فرزند چطور می‌گذرد؟ ترسیم زندگی بدون بچه به شما کمک می‌کند تا به‌خوبی تمام جوانب تصمیمی که در حال گرفتن آن هستید را بررسی کنید. اما چرا باید این کار را بکنید؟

بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اند فرزندی نداشته باشند دیر یا زود از این تصمیم پشیمان شده‌اند. اما متأسفانه بعضی از آن‌ها دیگر راهی برای برگشت نداشته‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا از پشیمان شدن در آینده جلوگیری کنید. برای تصمیم گیری دقیق تر مقاله زندگی بدون بچه را بخوانید.

راه‌های جلوگیری از پشیمانی از توافق برای بچه دار نشدن

همان‌طور که گفتیم بسیاری از خانم‌ها یا آقایان مدتی که از توافق با همسرشان می‌گذرد از این موضوع پشیمان می‌شوند. این درحالی است که آن‌ها زمان مناسب برای بچه‌دار شدن را از دست داده‌اند و یا همسرشان حاضر به توافق برای داشتن فرزند نیست. بعضی از راهکارهایی که از پشیمان شدن شما درباره توافق برای بچه دار نشدن جلوگیری می‌کنند، به شرح زیر است.

⭕ برای زمان کوتاه توافق کنید

شاید شرایط تغییر کرد! همیشه در صحبت‌های‌تان این نکته را به خاطر داشته باشید. شاید شرایط عوض شد و شما هم دلتان خواست که بچه داشته باشید. به همین خاطر بهتر است هرگز صحبت‌های خودتان را با الفاظی مثل (برای همیشه) جلو نبرید. برای مثال بهتر است به همسرتان بگویید فعلاً و به خاطر دلایلی که از آن صحبت می‌کنید آمادگی داشتن فرزند را ندارید. توافق برای بچه دار نشدن در کوتاه مدت معمولا به راحتی پذیرفته می شود.

⭕ قبل از تصمیم‌گیری مشورت کنید

قبل از اینکه راجع به بچه دار شدن یا نشدن تصمیمی بگیرید به‌خوبی جوانب مختلف این موضوع را بسنجید. استفاده از روش ترسیم آینده یکی از راهکارهایی است که در این وضعیت به‌خوبی به شما کمک خواهد کرد. اما یکی دیگر از راهکارها این است که پیش از هر تصمیمی به‌خوبی مشورت کنید. با زوج‌هایی که صاحب فرزند شده‌اند و همین‌طور آن‌هایی که فرزندی ندارند صحبت کنید و زندگی آن‌ها را باهم مقایسه کنید. با این روش می‌توانید اطلاعات خوبی راجع به آینده زندگی‌تان به دست بیاورید.

⭕ برای زندگی جدید چه برنامه‌ای دارید

قبل از آنکه به دنبال توافق برای بچه دار نشدن باشید با خود به این سؤال پاسخ دهید که به‌غیراز داشتن فرزند چه برنامه‌های دیگری می‌توانید برای زندگی خود داشته باشید؟ هرچقدر بتوانید برنامه‌های مختلف دیگری برای زندگی داشته باشید احتمالاً کمتر جای خالی فرزندان را تجربه می‌کنید و کمتر هم پشیمان خواهید شد.

بیشتر بخوانید : زندگی مشترک موفق

چطور به توافق برای بچه دار نشدن برسیم؟

فراموش نکنید که یک سر دیگر این رابطه همسر شماست، بنابراین باید توافق برای بچه دار نشدن، خواسته قلبی هر دوی شما باشد. در غیر این صورت در آینده حتما دچار پشیمانی خواهید شد.

با همسرتان صحبت کنید

توافق برای بچه دار نشدن در اولین قدم باید بین شما و همسرتان اتفاق بیفتد. بااین‌حال دقت داشته باشید که صحبت کردن هم قواعد خاص خودش را دارد. اگر این قواعد را رعایت نکنید ممکن است نتوانید نتیجه خوبی از صحبت‌هایتان بگیرید.

در اولین قدم باید یک زمان و مکان مناسب برای صحبت پیدا کنید. اگر می‌خواهید از صحبت‌های‌تان نتیجه بگیرید باید سعی کنید احساسات و خواسته‌های طرف مقابل را هم به‌خوبی در نظر بگیرید. اگر همسرتان با دیدگاه شما راجع به بچه‌دار نشدن مخالف است باید صحبت‌هایتان را با در نظر گرفتن احساسات او شروع کنید. و در ادامه خواسته خودتان را مطرح کنید. برای مثال بگویید “می‌دانم چقدر دوست داری صاحب فرزند بشوی اما من…..”.

دلایل و نظرات طرف مقابل را بشنوید

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین نکاتی که در توافق برای بچه دار نشدن باید به آن توجه داشته باشید این است که احساسات طرف مقابل را هم در نظر بگیرید. درواقع بخشی از صحبت کردن هنر گوش دادن فعال به صحبت‌های طرف مقابل است. بسیاری از مواقع ما در صحبت‌های‌مان اصلاً به دیگری گوش نمی‌کنیم و فقط می‌خواهیم حرف خودمان را به کرسی بنشانیم.

شاید یکی از دلایل اینکه صحبت‌های شما و همسرتان به نتیجه‌ای نمی‌رسد همین باشد. سعی کنید صحبت‌های او را هم بشنوید و واقعاً به آن‌ها فکر کنید. در حقیقت زمانی شما یک گفت‌وگوی موفق خواهید داشت که هیچ‌کس سعی نکند حرف‌های خودش تأیید شود و هر دو باهم به یک نتیجه مشترک برسید.

دلایل خود را فهرست کنید

یکی از راهکارها برای رسیدن به یک توافق راجع به بچه‌دار نشدن این است که دلایل خود و همسرتان را فهرست کنید. کدام‌یک از این دلایل واقعی و کدام‌یک غیرواقعی هستند؟ سعی کنید برای مشکلات واقعی یک راه‌حل صحیح پیدا کنید.

اهمیت مشاوره در توافق برای بچه دار نشدن

گاهی اوقات توافق کردن برای بچه‌دار نشدن تبدیل به گره کوری می‌شود که نمی‌توانید آن را باز کنید. در این شرایط بهتر است از یک مشاور بخواهید که به شما کمک کند. بسیاری از مواقع ما به‌تنهایی متوجه نمی‌شویم اشکال کار کجاست. خیلی وقت‌ها هم بااینکه می‌دانیم علت چیست اما نمی‌توانیم آن را حل کنیم.

اوضاع زمانی به هم می‌ریزد که پای اطرافیان هم به موضوع باز می‌شود و آن‌ها با جانب‌داری‌هایشان رابطه بین شما و همسرتان را خراب‌تر می‌کنند. به همین خاطر می‌گوییم بهتر است از یک متخصص در زمینه توافق برای بچه دار نشدن کمک بگیرید. متخصصین با بررسی دلایل شما و همسرتان و همین‌طور ویژگی‌های شخصیتی هرکدام از شما می‌توانند راهکارهایی را برای صحبت کردن باهم به شما آموزش دهند که با استفاده از آن‌ها به‌راحتی بتوانید در صحبت کردن با همسرتان نتیجه بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توافق برای بچه دار نشدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور می‌توانم همسرم را برای بچه‌دار نشدن راضی کنم؟

بهتر است در اولین قدم با همسرتان صحبت کنید و دلایل خود را برای او توضیح بدهید. درعین‌حال به صحبت‌های همسرتان هم گوش کنید. و اگر فکر می‌کنید حرف‌های او منطقی هستند راجع به آن‌ها فکر کنید. اما اگر از هیچ راهی به تفاهم نمی‌رسید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

از کجا مطمئن باشم که در آینده بابت نداشتن فرزند پشیمان نمی‌شوم؟

هیچ‌کس آینده را ندیده است. به همین خاطر شما هم نمی‌توانید از این موضوع مطمئن باشید. اما راهکارهایی مثل داشتن دلایل مشخص برای بچه‌دار نشدن و همین‌طور در نظر گرفتن شرایط آینده از حالا، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

منبع: توافق برای بچه دار نشدن

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 713
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 42
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 1974
  • بازدید سال : 3579
  • بازدید کلی : 3669
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی