loading...

newmind

بازدید : 0
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 11:09

ترس از چشم زخم یک باور خرافی بوده که در بیشتر موارد با اختلالات دیگری در حوزه روان همراه است. هیچ کس تابه حال نتوانسته به طور قطعی تاثیر این موضوع را رد و یا تایید کند. برخی از افراد تصور می‌کنند که این به باور افراد بستگی دارد. اما در برخی موارد اتفاقاتی در زندگی می‌افتد که هیچ توجیه دیگری ندارد. از این رو افراد آن را به چشم زخم و یا چشم نظر ربط می‌دهند. این موضوع از دید روانشناسی یک نوع فوبیا و یا حتی وسواس فکری محسوب می‌شود که باید با آن مقابله کرد. بهتر است افراد در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و به طور کلی با دید بارزتری با این موضوع برخورد کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی و خانوادگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از چشم زخم

ترس از چشم زخم

ترس از چشم گاهی به قدری در افراد شدید می‌شود که زندگی شخصی و اجتماعی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. چنین افرادی نه تنها باورهای خرافی دیگری نیز پیدا می‌کنند؛ بلکه به اختلالات روان نیز مبتلا می‌شوند. از این کنترل این موضوع و یا به طور کلی درمان آن اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا افراد همه اتفاقات و مشکلات در زندگی خود را به چشم نظر ربط داده و از این رو برای حل آنها از روش های اشتباهی استفاده کنند.

حتی در این شرایط اطرافیان آنان نیز دچار مشکل می‌شوند. چرا که همواره مجبور به رعایت کردن برخی از موارد هستند. حتی گاهی این موضوع باعث قطع ارتباط با دیگران نیز می‌شود. برای آشنایی بیشتر با راه های مقابله با خرافات کلیک کنید.

چه کسانی چشم زخم دارند؟

نمی‌توان به طور قطعی گفت که چه افرادی دارای چشم شور و یا چشم زخم هستند. چون برای این موضوع هیچ سندیتی وجود ندارد و نمی‌توان از روی ظاهر افراد این موضوع را به آنان نسبت داد. حتی گاهی اتفاقات عجیبی که در حضور برخی از افراد نیز می‌افتد نیز نمی‌توان به این موضوع ارتباط داد. از این رو بهتر است به این دلیل روابط خود را با دیگران قطع نکنیم. باورهای مختلف و عجیب غریبی در این مورد وجود دارد که بهتر است به آنها اعتماد نکرده و بر اساس منطق تصمیم گیری نمود.

برای کسب اطلاعات کامل درباره انواع بیماری های روانی کلیک کنید.

اختلالات مرتبط با ترس از چشم زخم

طبیعی است که با وجود ترس از چشم زخم، افراد دچار مشکلات دیگری نیز بشوند. چرا که چنین افرادی معمولا استرس و فشار زیادی را تحمل کرده و حتی دچار نشخوار فکری می‌شوند. اختلال اضطراب اجتماعی یکی از شایع ترین مشکلات در این میان این افراد است. آنان به دلیل داشتن این نوع ترس از حضور در جمع ها و مکان های مختلف امتناع کرده و یا در صورت حضور یافتن همواره نگران چشم زخم دیگران هستند. از این رو دچار اضطراب اجتماعی شده و بعد از مدتی به طور کلی انزوا و گوشه گیری را ترجیح می‌دهند.

دلایل اعتقاد به ترس از چشم زخم

ریشه یابی ترس از چشم زخم و پیدا کردن علت آن می‌تواند در مورد غلبه بر آن بسیار موثر باشد. افراد به دلایل مختلفی به چنین موضوعی باور دارند. برخی از این موارد، شامل موضوعات زیر می‌شود.

◀مسائل خانوادگی

یکی از دلایل باور به ترس از چشم زخم ، محیط خانواده است. افرادی که از کودکی در خانواده ای بزرگ شده اند که به این موضوع اعتقاد داشته و در معرض این موضوع بوده اند؛ بیشتر احتمال دارد که در بزرگسالی نیز خود دچار این موضوع شوند.

◀بروز اتفاقات تصادفی

همچنین وقوع برخی از اتفاقات در مقابل افراد که دلیل آن مشخص نیست نیز می‌تواند منجر به شکل گیری ترس از چشم زخم شود. این مسائل به قدری به صورت مکرر در مقابل این افراد می‌افتند که آنان نیز چنین چیزی را می‌پذیرند.

◀عدم مسئولیت پذیری افراد و عقاید خرافی

در مواردی افراد به دلیل اینکه نمی‌توانند مسئولیت اتفاقاتی که در زندگی خود پیش می‌آید را برعهده بگیرند؛ این موضوعات را به ترس از چشم زخم مرتبط می‌کنند. همچنین برخی از افراد خرافی تر از دیگران هستند. به همین دلیل ترس از چشم را تجربه می‌کنند.

◀تاثیرپذیری از حرف های دیگران

تاثیرپذیری از حرف دیگران نیز یکی دیگر از دلایل ترس از چشم زخم می‌باشد. افراد گاهی به دلیل حرف ها و اعتقادات دیگران چنین چیزی را باور می‌کنند. در واقع زودباوری و عدم اطلاعات این افراد است که چنین چیزی را موجب می‌شود. برای آشنایی با موضوعاتی مانند باطل کردن دعای بستن بخت کلیک کنید.

نشانه های ترس از چشم زخم

افرادی که ترس از چشم زخم در زندگی خود دارند؛ معمولا در شرایط مختلفی یک سری علائم را از خود بروز می‌دهند. این نشانه ها هم شامل واکنش های جسمانی است و هم روانی. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • احساس ناراحتی و فکر کردن به خطرات قریب الوقوع
  • نیاز به فرار از موقعیت
  • تعریق
  • تپش قلب
  • بروز حملات پنیک
  • نفس تنگی
  • احساس گرگرفتگی و یا سوزن سوزن شدن بدن

نشانه های رفتاری:

  • انزوا و معاشرت نکردن با دیگران
  • پوشیدن لباس های خاص
  • استفاده از آویز ها و علائم خاص برای دوری از چشم زخم
  • بی توجهی به نشانه های عینی و تکیه بر شهودات
  • پافشاری بر دیدگاه های به خصوص غیر قابل اثبات

برای آشنایی با نشانه های اختلالات هذیانی کلیک کنید.

ترس از چشم زخم به چه شکلی تاثیر می‌گذارد؟

افرادی که ترس از چشم زخم دارند؛ معمولا نمی‌توانند از زندگی خود به اندازه کافی لذت ببرند. چرا که آنان تصور می‌کنند که اگر پیشرفت ها و یا حتی وسایل جدید خود را به دیگران نشان دهند؛ چشم می‌خورند. همچنین روابط آنان با دیگران نیز تحت تاثیر قرار گرفته و به دلیل ابتلا به اضطراب اجتماعی، تنها می‌شوند. این موضوع در عرصه های مختلفی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند مانع پیشرفت آنان گردد.

ترس از چشم زخم از نظر روانشناسی

از نظر روانشناسی و علم مدرن ترس از چشم زخم به طور کامل رد می‌شود. همچنین بهتر است افراد به جای تمرکز بر چنین موضوعی بر سلامت روان خود تمرکز کرده و کیفیت آن را بالا ببرند. در واقع زمانی که افراد بتوانند این موضوع را در خود ریشه یابی کرده و علت آن را پیدا کنند؛ همچنین نگاه منطقی تری نسبت به اتفاقات داشته باشند؛ دیگر ترس از چشم زخم بی معنی خواهد شد. بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی با بروز مسائل خرافی مقابله کند.

مقابله با ترس از چشم زخم

اصلی ترین راه مقابله با ترس از چشم زخم کمک گرفتن از روانشناس و کاهش استرس و اضطراب است. در واقع زمانی که افراد بتوانند فوبیا خود را کنترل کنند؛ ترس از چشم خوردن نیز از بین خواهد رفت. روش های کاهش استرس متفاوت هستند و بستگی به شدت اضطراب افراد و نوع آن دارد. معمولا در این شرایط نیاز به دارودرمانی وجود ندارد اما در شرایط حاد بهتر است افراد به طور همزمان هم از دارودرمانی و هم روان درمانی به طور همزمان استفاده کنند.

سخن پایانی

ترس از چشم زخم امروزه تبدیل به یکی از عقاید شایع در جوامع شده است. این موضوع می‌تواند استرس زیادی را به افراد وارد کند و مشکلات زیادی را ایجاد نماید. از این رو مقابله با این موضوع بسیار اهمیت داشته و افراد باید در این زمینه اطلاعات خود را بالا ببرند. همچنین حتما از یک روانشناس کمک گرفته و از بروز پیامدهای ناشی از آن پیشگیری نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی و خانوادگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بازدید : 0
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 11:03

بهترین مرکز روانشناسی در یاسوج کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در یاسوج ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در یاسوج و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بهترین مرکز روانشناسی در یاسوج

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی یاسوج داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در یاسوج

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در یاسوج دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره تلفنی خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت به همسر و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در یاسوج

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در یاسوج | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در یاسوج | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در یاسوج

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو (تلفنی سراسر کشور) 02166419012

2- مرکز مشاوره روانشناسی امام علی (ع) _ کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، چهارراه هلال احمر، پایین تر از درمانگاه تأمین اجتماعی

3- مرکز مشاوره روانشناسی مهر _ یاسوج، پل هوایی، خیابان پزشک، طبقه دوم داروخانه شبانه روزی دکتر نیکبخت

4- مرکز مشاوره شهید رجایی _ یاسوج، میدان امام حسین، روبروی استانداری، بلوار میرزای شیرازی، بیمارستان شهید رجایی

5- کلینیک روانشناسی باران _ یاسوج، روبروی بیمارستان شهید بهشتی، جنب داروخانه دکتر بهور

6- کلینیک پرنیان _ یاسوج، هجرت 2، جنب فروشگاه دختر شایسته، طبقه 3

7- مرکز مشاوره آرامش ناجا _ یاسوج، راهنمایی فلکه سنگ، پایین تر از فروشگاه رفاه

8- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

بازدید : 0
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:58

مصرف متادون با الکل چه عوارضی را در پی خواهد داشت؟ متادون نوعی داروی شبه افیونی است که در درمان اعتیاد به مواد مخدر افیونی نظیر تریاک و هروئین به کار می‌رود. این دارو با چسبیدن به گیرنده‌های اپیوئیدی در مغز از بروز علائم شدید سندروم محرومیت از مواد پیشگیری می‌کند. با این حال این دارو خود نیز قابلیت اعتیادآوری دارد و حتما باید زیر نظر متخصص مصرف شود. علاوه بر این متادون با بسیاری از مواد از جمله نوشیدنی‌های الکلی تداخل دارد و می‌تواند عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد مصرف همزمان متادون با الکل پرداخته‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. برای اطلاع از شرایط اعتیاد به چند ماده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف متادون با الکل می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مصرف متادون با الکل

مصرف متادون با الکل | آشنایی با متادون و الکل

متادون نوعی داروی نگهدارنده شبه افیونی است که امروزه در ترک اعتیاد به مواد مخدر افیونی نظیر تریاک، شیره و هروئین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو با چسبیدن به گیرنده‌های اپیوئیدی در مغز باعث می‌شود که سم زدایی با سهولت بیشتری اتفاق بیافتد و علائم ناشی از سندروم محرومیت از مواد به میزان بسیار کمتری رخ دهد. با این حال نکته حائز اهمیت اینجاست که متادون خود نیز قابلیت اعتیادآوری دارد و حتما باید زیر نظر یک متخصص و در دوزهای بسیار کنترل شده مورد استفاده قرار بگیرد. برای اطلاع از بهترین روش ترک الکل کلیک کنید.

شاید بعضی ها در اثر مصرف متادون و مشروبات الکلی دچار عارضه نشده باشند. اما این موضوع علت های مختلفی مثل مقدار مصرف و سوخت و ساز بدن، عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی و … می تواند داشته باشد. طبق مشاهدات عینی متادون و الکل آثار خطرناکی به دنبال دارد.

لطفا از توصیه های غیر علمی به سایر افراد اجتناب کنید.

در مقابل، الکل از منظر داروشناسی نوعی خواب آور انتخابی است که مصرف آن با علائمی نظیر کاهش بازداری، مهار گسیختگی، اختلال در تکلم، بروز مشکلاتی در تعادل حرکتی و مختل شدن قضاوت همراه خواهد بود. مصرف متادون با الکل و یا بسیاری از مواد تداخل دارد و در نتیجه استفاده همزمان آن‌ها می‌تواند خطرات جدی برای فرد به همراه داشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که هرگز متادون و الکل را با یکدیگر مخلوط نکنید و به طور همزمان این دو را مورد استفاده قرار ندهید. برای آگاهی بیشتر درباره اعتیاد به مشروبات الکلی کلیک کنید.

عوارض مصرف همزمان متادون با الکل

مصرف متادون با الکل تداخل دارد و در نتیجه می‌تواند منجر به عوارض ناخوشایند و جبران ناپذیری برای فرد شود. ما در ادامه به مهم‌‌ترین عوارضی که ممکن است در پی مصرف این دو ماده با یکدیگر اتفاق بیافتند اشاره کرده‌ایم. برای اطلاع بهترین روش ترک متادون کلیک نمایید.

🔘افزایش خطر مسمویت با الکل

مصرف متادون با الکل باعث تشدید علائم آن می‌گردد. در این شرایط شما با خوردن مقادیر کمی از الکل ممکن است عوارض بسیار شدیدی را تجربه کنید و در نتیجه در معرض خطر مسمومیت با الکل قرار بگیرید. از جمله علائمی که در پی مسمومیت با الکل اتفاق می‌افتند باید به بروز مشکلات قلبی–عروقی، مشکلات تنفسی و از دست رفتن هشیاری اشاره کرد. در صورتی که فرد به موقع به اورژانس منتقل نشود مسمومیت با الکل می‌تواند به مرگ منجر شود.

🔘تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی

مصرف متادون با الکل هردو از جمله موادی هستند که سیستم عصبی مرکزی را سرکوب می‌کنند. از همین رو مصرف همزمان آن‌ها می‌تواند به تضعیف مضاعف این سیستم بیانجامد. در این شرایط ممکن است علائمی نظیر کاهش ضربان قلب، افت فشار خون، کاهش ریتم تنفس، کاهش هشیاری و اغما را تجربه کنید. برای پیشگیری از خطر مرگ لازم است به محض مشاهده هریک از علائم مذکور فورا به اورژانس مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

🔘تشدید عوارض جانبی هنگام مصرف متادون با الکل

متادون و الکل هرکدام عوارض جانبی مخصوص به خود را دارند. مصرف متادون با الکل نه تنها این عوارض را کاهش نمی‌دهد بلکه می‌تواند منجر به بروز علائم ناخوشایند دیگری نیز بشود. از جمله عوارضی که در این شرایط اکثر افراد تجربه می‌کنند باید به احساس ضعف، افزایش تعریق، حالت تهوع، استفراغ، خواب آلودگی، بی خوابی، اضطراب و بی قراری شدید اشاره کرد.

🔘بروز اعتیاد چندگانه

مصرف متادون با الکل به طور همزمان می‌تواند باعث بروز اعتیاد همزمان به دو ماده شود. افرادی که در کنار اعتیاد به متادون به الکل نیز وابسته هستند برای ترک اعتیاد با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهند شد چرا که در پی قطع هریک از این مواد علائم ناخوشایندی بروز می‌یابند که به عنوان مانعی برای کنار گذاشتن اعتیاد عمل می‌کنند. در این شرایط برای رهایی از سوءمصرف مواد لازم است که حتما با یک متخصص در ارتباط بوده و مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید.

🔘ابتلا به افسردگی شدید

یکی دیگر از عوارض ناشی از مصرف متادون با الکل ابتلا به افسردگی شدید است. افرادی که این ماده را با یکدیگر مصرف می‌کنند؛ بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های مختلف روانی از جمله افسردگی قرار دارند. از طرفی این دو با یکدیگر رابطه دو سویه داشته و در مواردی افراد به دلیل ابتلا به افسردگی دست به مصرف مواد گوناگون مانند متادون و الکل می‌زنند.

🔘مرگ مغزی

فراموش نکنید که مصرف الکل با متادون منجر به اوردوز و مسمویت نیز می‌شود. به همین دلیل افراد دچار مرگ مغزی شده و به کما می‌شوند. در واقع با مصرف این دو ماده به طور همزمان، افراد در حال بازی کردن با جان خود هستند.

🔘تنگی نفس و حالت تهوع

تنگی نفس و حالت تهوع مداوم نیز از عوارض جانبی مصرف متادون با الکل هستند. در واقع به دلیل تاثیری که این مواد بر دستگاه تنفسی و گوارشی دارند؛ طبیعی است که افراد دچار چنین نشانه هایی شوند.

تجویز متادون برای ترک مشروبات الکلی

بسیاری از افراد برای ترک اعتیاد به الکل از متادون استفاده میکنند. متادون یکی از داروهایی است که برای ترک اعتیاد به بسیاری از مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در مورد مصرف متادون با الکل به طور همزمان، با عوارض جانبی زیادی همراه است. به همین دلیل بهتر است برای استفاده از این روش افراد در ابتدا از متخصص کمک گرفته و سپس با دوز مشخصی از متادون مصرف نمایند.

ترک متادون با الکل

برخی دیگر اعتیاد به متادون را با الکل جایگزین می‌کنند. که در این شرایط نیز مجبور به مصرف متادون با الکل هستند. در چنین شرایطی نه تنها اعتیاد آنها درمان نمی‌شوند؛ بلکه به ماده جدیدی وابستگی پیدا می‌کنند. در واقع این اصلا روش مناسبی برای ترک متادون نیست و افراد باید در این زمینه حتما با متخصص مشورت نمایند.

سخن آخر

همانطور که گفته شد متادون نوعی داروی نگهدارنده است که در درمان اعتیاد به موادی نظیر هروئین و تریاک تجویز می‌شود. متاسفانه برخی افراد از سر ناآگاهی این دارو را به طور سرخود مصرف می‌کنند. در حالی که متادون خود نیز قابلیت اعتیادآوری دارد و تعیین دوز استفاده از آن حتما باید با نظارت یک متخصص صورت بگیرد. همچنین در نظر داشته باشید که متادون به عنوان یک داروی شبه افیونی با بسیاری از مواد و داروها تداخل دارد.

برای مثال مصرف متادون با الکل ، مخدرها و داروهای مسکن عوارض جانبی پیچیده‌ای را ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند منجر به مرگ بیمار شود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که اطلاعات خود را از این دارو افزایش داده و برای شروع درمان اعتیاد از طریق متادون تراپی پیش از هرچیز با یک متخصص در حیطه ترک اعتیاد مشورت نمایید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف متادون با الکل می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصرف متادون با الکل کشنده است؟

مصرف متادون با الکل از طریق افزایش اثرات الکل و تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی می‌تواند به مرگ منجر شود. از همین رو لازم است که در صورت تجربه هرگونه علائم ناخوشایند سریعا به اورژانس مراجعه نمایید.

بازدید : 0
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:53

توهم خیانت می‌تواند انرژی زیادی از شما گرفته و آثار بسیار بدی در روابط تان با دیگران داشته باشد. اعتماد کردن کار آسانی نیست. اما برخی در این مورد بیش از حد حساس شده به طوریکه همواره احتمال خیانت اطرافیان خود را در نظر می‌گیرند و یا به این موضوع دائم فکر می‌کنند. اینکار می‌تواند ذهنیت افراد را تغییر داده و او را نسبت به همه چیز بدبین کند. مخصوصا کسی که در گذشته خیانت را تجربه کرده است؛ بیشتر احتمال دارد که این افکار را تجربه کند. برای بررسی دلیل این موضوع و همچنین رفع آن راه‌های مختلفی وجود دارد. دریافت کمک روانشناسان تاثیر عمیقی در جهت تغییر می گذارد. برای دریافت مشاوره خیانت تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توهم خیانت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: توهم خیانت

توهم خیانت

در بیشتر موارد در روابط عاطفی و زناشویی شاهد بروز توهم خیانت هستیم. در این حالت، برخی از مسائل این احساس را تشدید و تقویت می‌کنند. رفتارهای همسر و واکنش های او در مقابل فرد شکاک بسیار اهمیت دارد. در برخی موارد با اینکه اصلا خیانت صورت نگرفته است؛ اما افراد جوری برخورد می‌کنند که ظن همسر خود را بیشتر کرده و او را تحت فشار قرار می‌دهند. و یا حتی در مواردی از این موقعیت سواستفاده می‌کنند.

به طور کلی بی اعتمادی بیش از حد در هر زمینه ای بسیار مخرب است. از این رو افراد باید در این مورد اقدامات لازم را با کمک هم انجام دهند. برای اطلاع از پیامدهای کشف خیانت همسر کلیک کنید.

علت شکل گیری توهم خیانت چیست؟

با اینکه علت بی اعتمادی در افراد متفاوت است. اما برخی از دلایل در میان همه آنها مشترک است. در واقع می‌توان گفت این موضوعات می‌تواند هر فردی را دچار شک و تردید کند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. برای اطلاع از شرایط ادامه زندگی مشترک بعد از خیانت کلیک کنید.

🔽تجربیات گذشته

یکی از اصلی ترین دلایل توهم خیانت ، تجربیات گذشته افراد است. زمانی که افراد در گذشته خود مورد خیانت قرار گرفته باشند؛ بیشتر احتمال دارد که در آینده دچار مشکل اعتماد کردن بشوند. در واقع آنان به دلیل اینکه یکبار چنین ضربه ای خورده اند؛ تمایل دارند تا با اعتماد نکردن از خود محافظت نمایند.

🔽طرد شدن

داشتن طرحواره طردشدگی نیز در این مورد بی تاثیر نیست. کسانی که در زندگی خود توسط اجتماع و یا جامعه طرد شده اند؛ بیشتر دچار توهم خیانت در روابط خود می‌گردند. چنین افرادی در مواجهه با هر فرد جدیدی در زندگی تصور می‌کنند که او هم قصد ترک کردن و یا آسیب زدن به خیانت شان را دارد.

🔽تعارض والدین

همچنین تعارض والدین نیز منجر به توهم خیانت در افراد می‌شود. در واقع زمانی که فرزندان شاهد مشکلات و دعواهای والدین خود هستند در آینده ترس از جدایی و یا حتی خیانت دارند. برای اطلاع از علت خیانت همسر کلیک کنید.

🔽مصرف مواد مخدر

مصرف مواد مخدر منجر به بروز توهماتی در افراد می‌گردد. معمولا افراد معتاد همواره نسبت به همسر خود سوظن داشته و تصور می‌کنند که به آنها خیانت می‌شود. توهم خیانت در آنها بسیار شدید بوده به طوری که خانواده خود را بسیار تحت فشار قرار می‌دهند. برای آشنایی با راه های کنترل پیامدهای اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

🔽ابتلا به بیماری های روان

ابتلا به بیماری های روانی نیز مانند پارانوئید و یا اسکیزوفرنی نیز توهم خیانت را تشدید می‌کند. یکی از اصلی ترین نشانه های این بیماری ها توهم است که در روابط آنها نیز تاثیر می‌گذارد. از همین رو اگر فردی در رابطه توهمات بیمارگونه ای را از خود نشان داد باید به احتمال ابتلا بیماری های روان را در نظر گرفت.

🔽سبک های دلبستگی افراد

گاهی سبک های دلبستگی و یا الگوی رفتاری افراد نیز منجر به بروز توهم خیانت می‌شود. برای مثال افرادی که شخصیت وابسته ای دارند؛ بیشتر از این موضوع واهمه دارند. در این شرایط هم به خود و هم به شریک عاطفی شان آسیب می‌زنند.

🔽مشکلات عاطفی

زمانی که زوجین در روابط عاطفی خود دچار مشکل شده و به طور کلی از یکدیگر فاصله می‌گیرند؛ توهم خیانت نیز در آنها بروز می‌کند. در چنین حالتی رابطه در آسیب پذیرترین حالت بوده به همین دلیل بیشتر احتمال خیانت وجود دارد.

🔽وابستگی به پورن

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ افرادی که به تماشای پورن وابستگی دارند؛ بیشتر خیانت می‌کنند. در واقع چنین افرادی تنوع طلب شده و یا به دلایل دیگر دیگر تمایلی به ادامه رابطه بات شریک خود را ندارند. از این رو در رابطه با آنان احتمال داشتن توهم خیانت وجود دارد.

برای آشنایی با راه های تشخیص خیانت کلیک کنید.

کدام نشانه‌ها توهم خیانت را اثبات می کنند؟

افرادی که دچار توهم خیانت می‌شوند؛ معمولا نشانه های رفتاری مختلفی دارند. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • چک کردن مداوم گوشی همسر
  • نقض حریم شخصی او
  • تعقیب کردن
  • شک کردن به همه چیز
  • استرس و اضطراب

روش های مقابله با توهم خیانت

بعد از پیدا کردن علت توهم خیانت در قدم بعدی باید به درمان آن بپردازیم. در این زمینه راه های مختلفی وجود دارد؛ اما در بیشتر موارد خود فردی که دچار توهم شده است؛ در این زمینه اقدامی نمی‌کند. به همین دلیل اطرافیان باید او را از این موضوع مطلع کرده و به او کمک کنند. برای آشنایی با راه های جلوگیری از خیانت کلیک کنید.

📌در اعتماد کردن عجله نکنید

در مورد توهم خیانت برخی از افراد به صورت کاملا برعکس عمل کرده و سریعا به همه اعتماد می‌کنند. اما اعتماد موضوعی نیست که بعد از مدتی کوتاه و یا به آسانی به دست آید. به همین دلیل نباید در ساختن آن عجله نمود. شناخت دیگران نیاز به زمان دارد.

📌در این مورد صحبت کنید

در مورد داشتن توهم خیانت و افکار منفی خود حتما با دیگران صحبت کنید. اینکار باعث می‎شود تا کمی از بارروانی این موضوع کم شده و افراد آرامش بیشتری را تجربه نمایند.

📌از مشاور کمک بگیرید

در مورد توهم خیانت حتما باید از یک متخصص نیز کمک گرفت. در واقع داشتن چنین توهمی به سلامت روان بسیار آسیب زده و زمینه ساز مسائل دیگر نیز هست. برطرف کردن توهم نیز تنها با دریافت کمک به صورت تخصصی امکانپذیر است. به همین دلیل کمک گرفتن از روانشناس در این شرایط ضروری است.

📌ریشه این شک ها را پیدا کنید

بهتر است در ابتدا ریشه های توهم خیانت را پیدا کنید. طبیعی است اگر به دلیل نشانه های طرف مقابل افراد به او شک کرده و در این مورد تجسس کنند. اما در غیر این صورت این رفتار از موضوعات دیگری نشات می‌گیرد که باید حتما باید پیگیری شوند.

پیامدهای توهم خیانت در رابطه

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ توهم خیانت می‌تواند منجر به بروز مشکلات بیشتری گردد. افراد در این شرایط اصلا آرامش روانی نداشته و به شریک خود نیز فشار زیادی در این مورد وارد می‌کنند. کاهش اعتماد به نفس، تجربه استرس و اضطراب، جدایی و گاها خیانت در واقعیت همگی از پیامدهای این موضوع هستند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

کدام رفتارهای شما باعث تشدید توهم خیانت در همسرتان می شود؟

شاید هرگز خیانتی از طرف شما رخ نداده یا داده نشود، اما رفتارها و شرایطی دارید که منجر به بروز افکار و توهم خیانت طرف مقابل تان بشود.

1- قبل ازدواج روابط متعدد داشته اید

یک تفکر غلط که زمینه ساز بسیاری از خیانت‌هاست این است که افراد هرچقدر در زندگی مجردی روابط بیشتری را تجربه کنند در دوران تاهل نیاز کمتری به فردی غیر از همسر خود پیدا می‌کنند. این باور غلط به خصوص در مورد مردان تا حد بسیار زیادی در بین عموم مردم رواج دارد.

این در حالی است که درگیری در روابط متعدد و بی قید و بند نوعی سبک زندگی عشرت طلبانه را پدید می‌آورد و به مرور به یک عادت شخصیتی تبدیل می‌گردد. در این شرایط همسرتان نیز دائم نگران برگشتن به این سبک زندگی و روابط فرازناشویی است. به همین دلیل مشاهده توهم خیانت قابل پیش بینی است.

2- توهم خیانت | فرصتی برای عشق و عاشقی ایجاد نکرده اید

همانطور که روابط متعدد و بیش از حد می‌تواند آسیب زننده باشد نداشتن تجربه رابطه عاشقانه کافی نیز می‌تواند فرد را نسبت به روابط فرازناشویی آسیب پذیر کند. کسانی که ازدواج سنتی داشته‌اند یا به هردلیل هرگز با همسر خود روابط عاشقانه و صمیمانه عمیق برقرار نکرده‌اند ممکن است همواره برای تجربه این موضوع مشتاق باشند و در نتیجه بیشتر در معرض خیانت کردن قرار بگیرند.

از همین رو توصیه می‌شود زوجین جوان قبل از ازدواج تلاش کنند دوران عقد یا نامزدی مناسبی را پشت سر بگذارند و در این زمان بنیان رابطه خود را با صمیمیت هیجانی و عقلانی مستحکم سازند.

3- تعارضات شدید و حل نشده ای باقی گذاشتید

بسیار اهمیت دارد که زن و شوهر بتوانند مشکلات خود را به موقع و از طریق گفت‌وگوی موثر حل و فصل نمایند. این در حالی است که برخی از زوجین دائما از حرف زدن در مورد مشکلات طفره می‌روند و هرگز به طور مستقیم به اختلافات اشاره‌ای نمی‌کنند. این افراد اغلب اجازه می‌دهند که تعارضات گوناگون روی هم انباشته شود که این مسئله به مرور خشم پنهان و شکاف عاطفی عمیقی را ایجاد می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند افرادی که چنین روابطی دارند بیش از دیگران در معرض خیانت کردن قرار دارند.

4- توهم خیانت | وجود جنگ قدرت میان زن و شوهر

در برخی خانواده‌ها زن و شوهر نوعی جنگ قدرت را میان خود راه می‌اندازند. به این معنی که همیشه هر دو طرف اصرار دارند که حرف خودشان به کرسی بنشیند. نداشتن درک متقابل و ناتوانی در درک دیدگاه‌های فرد مقابل باعث می‌شود که این افراد قدرت همدلی بسیار پایینی داشته باشند و همواره در جبهه‌ای مخالف یکدیگر قرار بگیرند. این مسئله با ازمیان بردن امنیت لازم در رابطه عاطفی، افراد را به سمت برقراری روابط دیگر سوق می‌دهد.

5- رابطه ای صمیمانه ندارید

صمیمیت یکی از فاکتورهای اصلی برای تجربه یک عشق سالم است. زوجین صمیمی کسانی هستند که می‌توانند همانند یک دوست با دیگری برخورد کرده و زمان‌های مشترکی را با یکدیگر بگذرانند. برای مثال این افراد می‌توانند در اوقات فراغتشان با احساس رضایتمندی در کنار هم باشند، با یکدیگر درد و دل کنند و افکار و احساسات خود را با هم در میان بگذارند. از دیدگاه زوج درمانگران فقدان صمیمیت یکی از مشکلات اصلی روابطی است که در آن‌ها خیانت همسر اتفاق می‌افتد.

6- توهم خیانت | در محیط‌های نامناسب قرار دارید

برای بررسی خیانت همسر علاوه بر مسائل درون فردی و بین فردی حتما باید نقش محیط را نیز در نظر بگیریم. برای مثال افرادی که دوستان نابابی دارند و یا دائما در محیط هایی قرار می‌گیرند که آن‌ها را برای خیانت جنسی و عاطفی تحریک می‌کنند بیش از دیگران امکان دارد که درگیر این مشکل شوند.

7- آینده نگری ندارید

برخی افراد آینده نگری بسیار کمی دارند. آن‌ها اغلب به صورت تکانشی یعنی بدون فکر عمل می‌کنند و اقدامات خود را هیجان زده انجام می‌دهند. این افراد وقتی در رابطه با فرد سوم قرار می‌گیرند نمی‌توانند پیامدهای آن را در ذهن خود مجسم کنند و یا در نظر نمی‌گیرند که در ازای این رابطه چه چیزهایی را از دست می‌دهند. همین امر باعث می‌شود که بیش از دیگران در معرض خیانت و آسیب‌های مرتبط با آن قرار بگیرند.

توهم خیانت| همش خواب خیانت همسرم رو می بینم

خواب یکی از شاهراه هایی است که به ناخودآگاه اجازه پدیدار شدن را می‌دهد. اگر خواب خیانت همسرتان را دیدید، می‌توان گفت در ناخودآگاه خود با ترس و استرسی مواجه هستید که از زندگی زناشویی و یا اتفاقات مربوط به کودکی ناشی شده است. معمولا مردان و زنانی که نسبت به والد غیر همجنس خود تعارضاتی دارند، در ارتباط با همسرشان نیز دچار افکار منفی و مشکلات ارتباطی می‌شوند. (برای آشنایی با نشانه های خیانت زنان کلیک کنید).

اگر خواب شما مربوط به خیانت خودتان به همسرتان باشد، در چهارچوب هایی که در تعهدتان به همسرتان برای شما تعریف شده دچار تزلزل شده‌اید. بهتر است برای بازسازی و تعیین خطوط قرمز خود تجدید نظر کرده و با مشاوران در مورد استرس‌های پنهان‌هانتان صحبت نمایید.

سخن پایانی

داشتن توهم خیانت حتی برای خود فرد نیز آسان نیست. افراد در این شرایط آرامش خود را از دست داده و دیگر نمی‌توانند روابط سالمی را تجربه کنند. از این رو بهتر است در این زمینه حتما از یک روانشناس کمک گرفته و در مورد ترس ها و نگرانی های خود صحبت کنند. همکاری همسر این در این مورد مهم بوده و او نباید به شک های دیگری دامن بزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه توهم خیانت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چطور بعد از خیانت همسر او را ببخشیم و احساسات منفی را دور کنیم ؟

خیانت همسر یک رویداد بسیار آسیب زاست که می‌تواند حتی زمینه ساز بروز برخی اختلالات روانشناختی شود. در این شرایط لازم است برای جبران آسیب‌های خیانت نزد یک روانشناس مراجعه کرده و در جلسات روان درمانی مرتبط با درمان این مشکل شرکت نمایید.

بازدید : 0
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:47

راه های تشخیص خیانت چیست؟ اگر شما هم دنبال جواب این سؤال می‌گردید احتمالاً به رفتار همسرتان شک کرده‌اید. خیانت یکی از جدی‌ترین آسیب‌هایی است که در زندگی مشترک رخ خواهد داد. تشخیص این نشانه‌ها به شما کمک می‌کند تا زودتر از آن باخبر شوید و بتوانید برای نجات زندگی‌تان کاری بکنید. سرد شدن عاطفی، تغییر رفتار، پنهان‌کاری و دروغگویی از جمله بارزترین عوامل در تشخیص خیانت هستند. اگر این نشانه‌ها را در همسرتان می‌بینید بهتر است قبل از هر تصمیمی راجع به آن‌ها از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند دلیل این رفتارها را پیدا کنید؛ و اگر واقعاً درگیر خیانت همسرتان شده باشید برای تصمیم‌گیری بهتر شما را همراهی خواهند کرد. برای دریافت مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های تشخیص خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: چطور خیانت را تشخیص دهیم؟

10 راه برای تشخیص خیانت

در ادامه راهکارهایی برای تشخیص خیانت آورده‌ایم. اما قبل از هر چیز باید به یک نکته توجه داشته باشید. هرکدام از رفتارهایی که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم می‌تواند به غیر از خیانت دلایل دیگری نیز داشته باشد. به همین خاطر در صورت وجود نشانه‌ها، با استفاده از روش هایی مثل گفتگوی دوستانه دلیل واقعی آن را پیدا کنید. اما به‌طورکلی هرچه شما علائم بیشتری محرز شود، به احتمال بیشتری او در حال خیانت به شما است. برای تشخیص خیانت به نشان ههای هشداردهنده زیر توجه کنید. برای جلوگیری از شروع روابط فرازناشویی کلیک کنید.

1- رفتارهایی که قبلاً وجود نداشتند

تغییر ناگهانی و بی‌دلیل همسرتان می‌تواند یکی از دلیل بر خیانت باشد. برای مثال اگر او جدیداً به شما می‌گوید که با دوستانش به یک قرار عصرانه یا سفر کاری می‌رود درحالی‌که قبلاً این رفتارها وجود نداشته بهتر است کمی به این موضوع شک کنید.

ارتباط بیش از حد با تلفن همراه نیز می‌تواند یکی دیگر از این نشانه‌ها باشد. به‌طورکلی یکی از راه های تشخیص خیانت این است که شما بهانه‌های مختلفی از همسرتان می‌شنوید. او رفتارش تغییر کرده و برای این تغییرات دلایلی می‌آرود که با توجه به شناختی که از او دارید خیلی هم منطقی و عادی به نظر نمی‌رسند.

2- نگذاشتن وقت از راه های تشخیص خیانت

آیا جدیداً همسرتان نسبت به گذشته زمان کمتری را با شما می‌گذراند؟ این عامل می تواند به تشخیص خیانت کمک کند. سرد شدن نسبت به رابطه عاطفی و وقت نگذاشتن برای همسر دلیل وجود یک مشکل جدی در زندگی شما است. این مشکل می‌تواند حضور یک فرد جدید در زندگی همسرتان باشد. در واقع مردان یا زنان در این شرایط انرژی ذهنی و ظرفیت روحی خود را برای فرد دیگری خرج می‌کنند. و این دلیلی برای سرد شدن نسبت به شما خواهد بود. برای آشنایی با نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

3- بی‌میلی نسبت به رابطه جنسی

یکی دیگر از نشانه‌های سرد شدن رابطه شما این است که همسرتان تمایل چندانی به برقراری رابطه جنسی نشان نمی‌دهد. این موضوع می‌تواند به این خاطر باشد که او علاقه‌اش به شما را از دست داده و دیگر برایش جذاب نیستید. یا ممکن است با فرد دیگری رابطه جنسی داشته باشد و به همین خاطر تمایلی به ارتباط با شما نداشته باشد.

تشخیص خیانت کار آسانی نیست. اما نباید در تمام طول زندگی تان جریان داشته باشد. اگر اعتماد وجود نداشته باشد، آرامش و بقای آن ازدواج هم ناممکن می شود. پس اگر زمان زیادی است که خرج تشخیص خیانت می کنید بهتر است هر چه سریع تر با مشاوران خانواده صحبت نمایید.

4- توجه بیش ازحد از راه های تشخیص خیانت

سرد شدن رابطه از مهم ترین عوامل در تشخیص خیانت است. درعین‌حال توجه بیش از حد نیز گاهی اوقات می‌تواند دلیلی برای خیانت باشد. ممکن است همسرتان به دلیل رفتاری که با شما داشته دچار عذاب وجدان شده باشد.

بعضی از خانم‌ها یا آقایان در این شرایط تلاش می‌کنند تا با توجه و محبت بیشتر این عذاب وجدان را از بین ببرند. یا شاید همسرتان می‌خواهد به‌نوعی رفتار کند که شما به او شک نکنید. به همین خاطر و به‌خصوص زمانی که رفتار همسرتان ناگهانی تغییر کرده بهتر است دقت بیشتری راجع به این موضوع داشته باشید.

5- دروغگویی یا پنهان‌کاری

دروغ گفتن یا پنهان‌کاری یکی از دلایلی است که می‌توان با احتمال بیشتری آن را به خیانت ربط داد. وقتی از همسرتان دروغ می‌شنوید یا متوجه می‌شوید که او چیزی را از شما پنهان می‌کند بهتر است کمی بیشتر راجع به این موضوع حساس باشید. گاه این دروغ ها انقدر شاخ دار هستند که از تشخیص روز و شب هم آسان ترند. اما آنقدر با اعتماد به نفس بیان می شوند که به خودتان شک می کنید. در این زمان ها او هر کاری برای انکار خیانت می کند.

6- بهانه‌جویی از راه های تشخیص خیانت

یکی دیگر از راه های تشخیص خیانت بهانه‌گیری و دعواهای بی‌دلیل است. اگر همسرتان این روزها روی موضوعاتی حساس شده که قبلاً با آن‌ها کنار می‌آمد شاید بهتر باشد با دقت بیشتری به این مسئله توجه کنید. خیلی اوقات وقتی پای یک نفر دیگر در میان باشد تحمل همسرتان نیز کمتر می‌شود.

در واقع زوجین به دلیل علاقه‌ای که به هم دارند یا تمایل به حفظ رابطه از بسیاری از اشتباهات یکدیگر می‌گذرند. اما اگر همسرتان این روزها دیگر به‌راحتی گذشته کوتاه نمی‌آید می‌تواند به این معنی باشد که زندگی مشترک دیگر به‌اندازه گذشته برای او اهمیت ندارد.

7- بیماری‌های مقاربتی

بیماری‌های مقاربتی را می‌توانیم یکی از دلایل اصلی خیانت بدانیم. البته برخی از بیماری‌ها مثل زگیل‌های تناسلی تا سال‌ها در بدن نهفته می‌مانند. به همین خاطر ممکن است درگیری همسر شما با این مشکل به قبل از شروع رابطه‌تان برگردد. بااین‌حال بیماری‌های مقاربتی یکی از مسائلی هستند که باید آن را جدی بگیرید. این بیماری معمولاً به دلیل شرکای جنسی متعدد اتفاق می‌افتد. و می‌تواند خبر از این بدهد که همسر شما با کسی به غیر از شما رابطه جنسی داشته است.

8- توجه بیش از حد به ظاهر

همه ما وقتی به‌تازگی با کسی آشنا شده باشیم توجهمان به ظاهر بیشتر می‌شود. ما معمولاً سعی می‌کنیم در دید طرف مقابل بی‌نقص به نظر برسیم. به همین خاطر اگر همسرتان اخیراً و به‌خصوص زمانی که از خانه بیرون می‌رود بیشتر از قبل به ظاهرش توجه می‌کند بهتر است کمی بیشتر به رفتار او دقت داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

9- مقایسه شما با دیگران راهی برای تشخیص خیانت

آیا جدیداً همسرتان شما را با دیگر خانم‌ها یا آقایان مقایسه می‌کند؟ مشاورین خانواده معتقدند این رفتار می‌تواند به تشخیص خیانت کمک کند. در این شرایط همسر شما دیگر از اینکه شما برایش کافی هستید مطمئن نیست. در حقیقت آن‌ها در ذهنشان شما را با شخص جدیدی که وارد زندگی‌شان شده مقایسه می‌کنند. و به همین خاطر است که دائماً از شما ایراد می‌گیرند یا می‌خواهند که تغییر کنید.

10- حساسیت روی وسایل شخصی مثل موبایل

حتی پس از ازدواج نیز شما و همسرتان باید حریم خصوصی مربوط به خودتان را داشته باشید. این یعنی شما اجازه ندارید تلفن همراه یا سایر وسایل همسرتان را چک کنید. بااین‌حال اینکه همسرتان وسایلی مانند لپ‌تاپ یا موبایل خود را از شما پنهان کند و اگر به آن دست می‌زنید برخورد بدی داشته باشد نشانه این است که او دارد چیزی را از شما پنهان می‌کند.

برای کشف خیانت همسر کلیک کنید.

تشخیص خیانت به کمک مشاور

خیانت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در جریان زندگی مشترک است. هر زمانی که احساس می‌کنید این خطر زندگی شما را تهدید می‌کند بهتر است از یک مشاور خانواده در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا واقعیت ماجرا را متوجه شوید و برای ادامه زندگی خود تصمیم بگیرید.

گروهی از خانم‌ها یا آقایان هستند که بدون وجود هیچ دلیل خاصی به همسرشان بدبین هستند. آنها بدون اینکه نشانه خاصی را در رفتار همسرشان دیده باشند دائماً نگران این هستند که مبادا همسرشان به آنها خیانت کند. این طرز فکر می‌تواند آسیب‌های جدی برای رابطه شما و همین‌طور شرایط روحی خودتان داشته باشد. به همین خاطر اگر شما هم جزء کسانی هستید که با این مشکل درگیر شده بهتر است برای درمان آن از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های تشخیص خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

وقتی نشانه‌های خیانت را در همسرم می‌بینم باید چه رفتاری داشته باشم؟

این نشانه‌ها می‌تواند به هر دلیل دیگری نیز اتفاق افتاده باشد. به همین خاطر اولین قدم این است که با همسرتان راجع به دلیل رفتارهایش صحبت کنید. اگر صحبت شما با یکدیگر نتیجه قانع‌کننده‌ای نداشت می‌بایست از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

بازدید : 5
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 11:19

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی به کودکان، یکی از مهم‌ترین شیوه های تربیتی است. زمانی که والدین به فرزندان خود تقسیم اسباب بازی را آموزش می‌دهند؛ او را برای قناعت آماده می‌کنند. اما این اشتراک گذاری در چه صورتی امکان پذیر است؟ این موضوع اندکی چالش برانگیز است اما این چالش بسیار عادی و طبیعی است. زمانی که پدر و مادر قصد آموزش در این زمینه به فرزندان خود دارند؛ باید نیازهای کودک را نیز در نظر بگیرند.

کودکان ۳ و ۴ ساله خواسته های خود را اولویت قرار می‌دهند و به نیازهای دیگران اهمیتی نمی‌دهند. حتی زمانی که از آنها درخواست می‌شود به نیازهای دیگران توجه کند، پرخاشگری می‌کند. بنابراین از عصبانیت و لجبازی کودکان خود تعجب نکنید. آموزش اشتراک گذاری اسباب بازی در کودکان نیازمند اصولی است. بنابراین توصیه می‌کنیم در این زمینه حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی با 6 روش اصولی

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی

به طور کل کودکان در سنین رشد نسبت به اطرافیان و حتی اسباب بازی ها وابستگی نشان می‌دهند. در این سنین به قدری کودکان به اسباب بازی های خود وابستگی نشان می‌دهند که با اسباب بازی خود می‌خوابند، در نقاشی ها آن را می‌کشند و همه جا باید اسباب بازی حضور داشته باشد. بنابراین در برخی سنین بسیار طبیعی است که فرزند شما علاقه زیادی به اسباب بازی های خود داشته باشد. در واقع عروسک و وسیله بازی را عضوی از خود می‌دانند. با این شرایط بسیار دشوار است که فرزندان را از اسباب بازی خود جدا کنیم. در این مقاله به طور کل در رابطه با آموزش اشتراک گذاری اسباب بازی صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی

برای آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی لازم است تا از اصول مناسبی استفاده کنید. این آموزش برای مفهوم مالکیت و اشتراک گذاری است. راهکار هایی برای آموزش این موضوع وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

📌 اشتراک گذاری اسباب بازی را سرگرم کننده کنید

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی نیازمند سرگرمی است. بهتر است که از بازی و سرگرمی برای آموزش استفاده کنید. مثلا پازل بازی را آغاز کنید و اجازه دهید تا کودکان به نوبت تکه ها را در جایگاه خود قرار دهند. یا اینکه کار ها را تقسیم کنید و با رعایت نوبت و همکاری این موضوع را تمرین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حس مالکیت کودکان کلیک کنید.

📌 با فرزند خود گفتگو کنید

یکی از کارهایی که باید برای آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی انجام دهید؛ گفتگو است. زمانی که فرزندان با دعوا قصد دارند تا وسایل خود را پس بگیرند؛ به آنها بگویید که چه اتفاقی در این صورت رخ می‌دهد. اما در این شرایط حتما از فرزند خود بخواهید که احساسات خود را بروز دهد و متوجه شود که چه مشکلی در صورت عدم اشتراک گذاری و دوستی با کودک اتفاق می‌افتد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

📌 حل مسائل را به فرزند خود آموزش دهید

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی نیازمند آموزش حل مسائل است. بعد از دعوا به فرزند خود اجازه دهید تا فکر کند. سپس مفهوم اشتراک گذاری را به او توضیح دهید. کودک خود را تشویق کنید تا به وسیله بازی و رفتار دوستانه وسایل خود را مشترک استفاده کند. کودکان تصور می‌کنند زمانی که وسایل خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند؛ برای همیشه آن را از دست خواهند داد. بنابراین باید به فرزند خود توضیح دهید که وسیله مال اوست. اما مدت زمان کوتاهی به صورت امانت در دست کودک دیگر قرار می‌گیرد. زمانی که توضیحات به صورت واضح و شفاف باشد؛ کودک احساس بهتری پیدا می‌کند.

📌 محیط بازی فراهم کنید

برخی از وسایل مورد علاقه کودک است و عمیقا دلش نمی‌خواهد تا آنها را در اختیار دیگران قرار دهد. به همین جهت قبل از آمدن کودکان دیگر از فرزندتان بخواهید وسایلی که علاقه به اشتراک گذاری آنها ندارد را در جایی پنهان کند. در واقع وسایل خود را بر دارد و وسایل بازی که قصد اشتراک گذاری آن را دارد داخل فضای بازی قرار دهد. بنابراین بعد از آموزش به اشتراک‌گذاشتن اسباب بازی، باید به فرزند خودتان نیز حق انتخاب دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دنیای کودکان کلیک کنید.

📌 اعتماد سازی | وسایل کودک را خراب نکنید

برای آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی لازم است تا اعتماد کودک را جلب کنید. اگر کودک شما مشاهده کند که از وسایل او به خوبی مراقبت نمی‌کنید؛ اعتماد خود را از دست خواهد داد و دیگر علاقه ای به اشتراک گذاری نشان نخواهد داد. به همین جهت، از کودک مقابل و والدین او بخواهید که از وسیله فرزندتان به خوبی مراقبت کند تا بار دیگر اسباب بازی در اختیار او قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودکان کلیک کنید.

📌 از مثال استفاده کنید

یکی از راه های آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی، استفاده از مثال است. به فرزند خود بخشودگی را آموزش دهید و از رفتار خود استفاده کنید. مثلا به او تعریف کنید که شما در دوران کودکی چه اخلاق و رفتاری داشتید و کدام کار را برای حفظ دوستی خود انجام می‌دادید. با تعاریف مثال برای فرزند خود الگوی مناسبی خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی صحبت کرده ایم. این آموزش نیازمند رعایت نکات ضروری است که حتما باید رعایت شود. توجه داشته باشید که در تمام این رفتار های سخاوتمندانه حتما باید بروز احساسات و عواطف را به فرزندتان آموزش دهید. اگر در این زمینه مهارت ندارید؛ رشد کودک را جدی بگیرید و از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 11:13

جستجوی نشانه های خیانت مردان در اینترنت (یا هر طریق دیگر) و توجه به رفتار و حالات مردان بعد از خیانت یکی از واکنش‌های طبیعی است که هر خانمی با دیدن تغییر رفتار یا تجربه یکبار خیانت انجام می‌دهد. معمولا شوهران این زنان، آن‌ها را فردی شکاک و بدبین خطاب می‌کنند و دائم به خاطر چک کردن‌های بی مورد با او بحث و جدال دارند.

خوب قبل از هر چیز پیشگیری بهتر از درمان است، اگر فکر می‌کنید ممکن است مورد خیانت قرار بگیرید به جای پیگیری نشانه های خیانت همسرتان به دنبال راهی برای مستحکم کردن رابطه تان باشید، اما اگر مورد خیانت واقع شدید حتما برای دریافت مشاوره خیانت همسر تلفنی اقدام نمایید. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع شک با علائم خیانت در مردان آشنا شوید؛ توجه داشته باشید که وجود علائم زیر دلیل قطعی خیانت نیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های خیانت مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: نشانه های خیانت مردان

علائم و نشانه های خیانت مردان

خوب است همه خانم‌ها با نشانه های خیانت مردان آشنا باشند و نسبت به تغییرات رفتاری همسر خود توجه بیشتری نشان دهند. اما در عین حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که این نشانه‌ها می‌تواند به دلایل دیگری نیز ایجاد شود ( مقاله مردان وفادار را بخوانید) و یا ممکن است همسر شما بدون وجود هیچ‌یک از این نشانه‌ها درحال خیانت به شما باشد. آنچه در این بخش با یکدیگر بررسی خواهیم کرد صرفا نشانه‌های شایعی هستند که در بسیاری از مردان دیده شده‌اند.

▪️ رفتارهای خارج از عادت

تغییر روال زندگی شما و همسرتان از حالت عادی از جمله نشانه های خیانت مردان است. شاید ساده‌ترین تغییری که بتوانیم به آن اشاره کنیم تغییر در ساعت رفت و آمد همسرتان باشد. ممکن است ناگهان تصمیم بگیرد که به ظاهر خود برسد، سفر برود، حریم شخصی داشته باشد و یا هر رفتار دیگری که پیش از این در همسرتان وجود نداشته اما به ناگهان و بدون هیچ دلیل مشخصی شروع می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از خیانت باشد.

▪️ بی توجهی به همسر از نشانه های خیانت مردان

سرد شدن رابطه عاطفی میان شما و همسرتان در بسیاری از اوقات نشاندهنده این است که پای فرد دیگری در میان است. البته این مسئله می‌تواند به دنبال هرگونه مشکل یا دلخوری در زندگی شما نیز پیش بیاید اما اگر به صورت ناگهانی و بدون دلیل خاصی همسرتان نسبت به شما سرد شده و حتی وقتی دلیلش را از او می‌پرسید جواب قانع کننده‌ای نصیبتان نمی‌شود، بهتر است خیانت را به عنوان یک گزینه در ذهن داشته باشید. البته بی توجهی غیر از نشانه های خیانت مردان می توان به دلیل خستگی، مشغله فکری، فشار مالی و…. نیز باشد. پس عجولانه تصمیم نگیرید.

برای اطلاع از زمان خطرات تعریف مرد از زنان دیگر کلیک کنید.

▪️ بی میلی نسبت به رابطه جنسی از حالات مردان بعد از خیانت

کمتر شدن تمایل همسرتان به برقراری رابطه جنسی و یا تغییر در رفتارها و عادات جنسی او می‌تواند نشاندهنده این باشد که همسرتان با فردی به غیر از شما در ارتباط است. بیمیلی به رابطه از شاخص ترین نشانه های خیانت مردان است. اما برای اطمینان از صحت آن شما حتما باید عوامل دیگر را هم بررسی کنید. متخصصان خانواده در این مورد به طور کامل راهنمایی تان می کنند.

▪️ رفتارهای خودشیفته از نشانه های خیانت مردان

یکی از نشانه‌های رفتاری مردانی که به همسرانشان خیانت می‌کنند، رفتارهایی است که در اصطلاح به آن‌ها خودشیفتگی می‌گوییم. اگر همسرتان از آن دسته آدم‌هایی است که به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهد، عکس‌های زیادی را از خودش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند و یا سعی می‌کند در هر جمعی توجه دیگران را به خود جلب کند، بهتر است با دقت بیشتری او را زیرنظر داشته باشید؛ این گروه از مردان معمولا با احتمال بالاتری به سراغ روابط فرازناشویی می‌روند زیرا نسبت به جذابیت و مقبولیت خود اعتماد بالایی دارند.

▪️ دعوا و قهرهای طولانی مدت با همسر

بهانه جویی و دعوا یا قهر کردن‌های طولانی مدت بدون تلاش برای آشتی و بهبود رابطه می‌تواند یکی از نشانه های خیانت مردان باشد. این دست مردان گویی از این شکاف راضی بوده و برای از بین بردن آن تلاش واقعی نمی کنند. آن ها دائم با انداختن توپ در زمین شما به دنبال ادامه دادن این قهر هستند. این مورد از جمله نشانه های خیانت مردان است چرا که آن ها در این شرایط به احتمال کمتری در تله شما خواهند افتاد.

حتما مقاله چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند را بخوانید.

▪️ نشانه های خیانت مردان | بیان ضعف‎ های همسر

اگر همسرتان اخیرا معایب شما را مرتب گوشزد می‌کند و یا از ظاهر و رفتارتان ایراد می‌گیرد، شاید بهتر باشد به حضور زنی دیگر در زندگی او شک کنید. ایراد گرفتن‌های مکرر و یا درخواست از شما برای اینکه به شکل دیگری لباس بپوشید یا رفتار کنید می‌تواند از نشانه های خیانت مردان باشد.

▪️ تمایل زیاد به تنها ماندن

یکی از محسوس ترین نشانه های خیانت مردان تمایل آن ها به تنها ماندن است. گاه می بینیم این مردان همسر خود را به همراه دوستان و خانواده اش به سفری دور میفرستد. و یا تمایلی به همراهی همسرش در مهمانی ها و سایر موقعیت ها ندارد. در واقع این مردان به دنبال فرصتی هستند تا از شما دور باشند. این گونه وقت کافی برای بودن با معشوقشان خواهند داشت. البته این رفتار در کنار سایر نشانه های خیانت مردان می تواند وجود این مساله را اثبات کند.

▪️ رمز گذاری و حساسیت زیاد نسبت به گوشی همراه

همسرتان تا پیش از این هم شاید روی موبایلش رمز تعریف کرده بود اما اهمیتی نمیداد که شما از آن رمز مطلع اید یا نه. قبلا به راحتی به گوشی همسرتان دسترسی داشتید و در صورت پیشامدی به راحتی موبایلش را در اختیار شما می‌گذاشت. اما مدتی است رمز گوشی او را نمی دانید و یا دائم عوض می کند. همیشه موبایلش را نزدیک خودش نگه می‌دارد و اجازه استفاده از آن را به سختی به شما می‌دهد. این نوع رفتارها نشانه های خیانت مردان است.

اما توصیه می کنیم که حتما درباره پیامدهای چک کردن گوشی همسر نیز بخوانید.

▪️ حساسیت شدید نسبت به ظاهر و پوشش همسر

“کافر همه را به کیش خود پندارد”. حساسیت های شدید نسبت به پوشش شما از نشانه های خیانت مردان محسوب می شود. این مردان در اصطلاح روانشناسی دچار فرافکنی می شوند. به این صورت که رفتارهای خیانت خودشان را به شما اتلاق می دهند. آن ها حتی ممکن است شما را متهم به خیانت نیز بکنند. این گونه رفتارها در واقع ناشی از نوعی مکانیسم دفاعی به نام فرافکنی است.

▪️ نشانه های خیانت مردان | تحقیر همسر

مردانی که خیانت می کنند ، با این فکر و احساس که دیگر نیازی به همسرشان ندارند، شروع به تحقیر او می‌کنند. بعد از مدتی خانم اعتماد به نفسش را از دست می دهد و شوهر به تمام خواسته هایش می رسد. او حال معشوقه ای دارد که تمام اوقات خوش اش با اوست. از طرفی همسری دارد که قادر به شکایت کردن از اوضاع نیست؛ اما به تمام امور خانه و خانواده رسیدگی می کند.

▪️ ناهمخوانی دخل و خرج ها

از نشانه های خیانت مردان می‌توان به ولخرجی های او اشاره کرد. مدتی است هیچ پاداش و اضافه حقوقی نگرفته است. مدت هاست حقوق او افزایش نداشته و شما مجبورید با مبلغ بسیار کم امورات زندگی را بگذرانید. اینکه پول هایش کجا و چگونه صرف می شود اصلا مشخص و منطقی نیست. تمامی این ها می تواند نشانه هایی از خیانت شوهر باشد.

▪️ دروغگویی از نشانه های خیانت مردان

در مورد رفت و آمد، جایی که هست، آدم هایی که کنارش حضور دارند، دوستان و هر نوع اتفاق ساده ای ممکن است مردان دروغگو تر شوند. برای مثال او در کنار معشوقه اش نهار صرف کرده، اما نمی تواند به همسرش بگوید بیرون نهار خورده (چرا که شرایط مالی توجیه پذیر نخواهد بود)، پس وقتی به خانه می آید ادعا می کند که از صبح گرسنه است و این گونه ترحم همسر را نیز می خرد. این دست مردان دائم برای پوشش یک دروغ مجبور به گفتن دروغی دیگر هستند. مسلما این دروغ ها روزی عیان خواهد شد.

برای آشنایی با نشانه های مرد دروغگو کلیک کنید.

▪️ خشن تر شدن شوهر

خشن تر شدن از جمله نشانه های خیانت مردان است. مردانی که خیانت می کنند در برابر همسرشان شفقت کمتری از خود نشان می دهند. بنابراین به راحتی می توانند دل او را بشکنند. این مساله آسیب زا ترین پیامد خیانت است. چرا که از بین رفتن پیوند عاطفی زن و شوهر است که آن ها را روزبروز از یکدیگر دورتر می کند. پس در صورت برملا شدن خیانت احتمال جدایی و از هم پاشیدن زندگی نیز بیشتر خواهد شد.

خیانت یعنی چه؟

خیانت یعنی شریک عاطفی شما هرآنچه را که باید صرفا در انحصار شما باشد را با فرد دیگری شریک شود. این مسئله می‌تواند از جلب توجه و ابراز احساس تا رابطه جنسی را شامل شود. در نتیجه برخلاف تصور بسیاری از افراد که خیانت را صرفا محدود به رابطه جنسی می‌دانند هرگونه توجه به فردی به غیر از شریک عاطفی، خیانت محسوب می‌شود. جهت اطلاع از آثار و انواع روابط فرازناشویی کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

خصوصیات مرد خیانتکار

  • پنهان کاری و دروغگویی‌های مداوم مرد خیانتکار
  • نداشتن رابطه خوب یا سالم با والدین به خصوص مادر
  • فراموشکاری و حواس پرتی
  • خودشیفتگی
  • عزت نفس و اعتماد به نفس پایین
  • تغییر ناگهانی (چه تغییر خوب چه تغییر بد)
  • روی آوردن به اعتیاد و کارهای خلاف
  • قدرت کلامی و به اصطلاح زبان بازی قوی
  • داشتن تاخیرهای زیاد چه در رفتن به خانه و چه در جواب دادن
  • کاهش میل جنسی به همسر
  • مشکلات مالی و یا حساب بانکی مخفی
  • ایرادگیری
  • حساسیت بیش از حد (به اصطلاح همه چیز زود به آن‌ها برمی‌خورد)
  • فرار کردن از صحبت
  • بی تفاوتی نسبت به فرزندان
  • داشتن حریم شخصی سفت و سخت
  • رسیدن بیش از حد به ظاهر و تیپ
  • بی احترامی
  • اصرار برای دور کردن همسر از خانه

مقاله پیشنهادی شوهرم با زنان دیگر چت می کند .

بعد از اطمینان از نشانه های خیانت مردان چه کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از خانم‌ها پیش می‌آید این است که اگر این نشانه‌ها در همسرم وجود داشت یا متوجه ارتباط او با دیگران شدم، باید چه عکس‌العملی نشان دهم. (پیشنهاد می شود مقاله برخورد با خیانت مردان مطالعه شود) درصورتی که صرفا به رفتار همسرتان مشکوک هستید و احتمال می‌دهید که او به شما خیانت کند بهتر است نسبت به رفتارهای وی دقت بیشتری داشته باشید و تا پیش از پیدا کردن دلایل محکم راجع به این موضوع قضاوت نکنید. اما در صورتی که یقین دارید همسرتان به شما خیانت می کند می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

✔️به خودتان زمان بدهید

آگاهی و اطمینان از علائم و نشانه های خیانت مردان ، ضربه روحی دردناکی است که برای مدتی شما را درگیر هیجانات مختلف خواهد کرد. شما مجموعه‌ای از احساسات غم، خشم و استیصال را تجربه خواهید کرد. بهتر است در این مدت هیچ تصمیمی نگیرید و به خودتان برای ناراحت بودن حق بدهید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از خانم‌ها در این دوره مرتکب می‌شوند تصمیم‌گیری‌های احساسی و یا انکار احساسات است. به احساساتتان اجازه ابراز شدن بدهید. اگر علی رغم گذشت یک مدت زمان نسبتا مناسب همچنان احساس می‌کنید نمی‌توانید بر هیجانات خود غلبه کنید بهتر است راجع به این مسئله با یک مشاور صحبت کنید.

✔️به دنبال علت باشید

وقتی به دنبال نشانه‌ها هستید بهتر است به دنبال علت آن هم باشید. چرا که در بسیاری از مواقع با پیدا کردن علت در همان ابتدا می‌توانید از پیشروی موضوع جلوگیری کنید. این گونه فرصت بازسازی رابطه را راحت‌تر به دست خواهید آورد.

✔️برای آینده تصمیم بگیرید

وقتی هیجانات‌تان کمتر شد سعی کنید برای آینده ارتباط با همسرتان یک تصمیم منطقی بگیرید. این تصمیم می‌تواند بخشیدن همسر و ادامه زندگی یا پایان دادن به رابطه شما باشد. اما فراموش نکنید که تمامی ابعاد تصمیم‌تان را به دقت بسنجید. به ویژه اگر صاحب فرزند هستید بهتر است به سرنوشت و آسیب روحی آن‌ها نیز با دقت بیندیشید.

✔️از یک مشاور کمک بگیرید

در جریان شک به نشانه های خیانت مردان و تصمیم گیری برای آینده رابطه و همین طور پیاده کردن تصمیماتتان بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. اعضای خانواده و یا دوستان شما معمولا به دلیل علاقه‌ای که به شما دارند نمی‌توانند در چنین شرایطی شما را به خوبی و بدون جانبداری راهنمایی کنند.

مشاورین علاوه بر اینکه می‌توانند در این دعوا بی‌طرفانه قضاوت کنند از علم و تجربه کافی برای مشورت دادن به شما نیز برخوردارند. به ویژه اگر تصمیم به ادامه زندگی گرفته‌اید بهتر است از مشاور بخواهید به شما کمک کند که چطور این موضوع را فراموش کرده و زندگی بهتری برای خود و همسرتان فراهم کنید. دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

سخن آخر

نشانه های خیانت مردان برای خیلی از خانم ها روشن است، اما توانایی اثبات آن را ندارند. همین موضوع باعث می شود که نتوانند برخورد و تصمیم درستی در این باره بگیرند. اغلب خانم ها بدون مدرکی معتبر احساسی برخورد کرده و با موجی از انکارها و تنش ها روبرو می شوند. این وضعیت آن ها را آشفته کرده و روابط زناشویی شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای دوری از چنین پیامدهایی منفی توصیه می کنیم درباره نشانه های خیانت مردان مطالعه داشته تا بتوانید حداقل برای خودتان حقیقت روشن کنید. در قدم بعدی بهتر است به جای واکنش های آنی با متخصصین خانواده مشورت نمایید. در این شرایط می توانید در برابر نشانه های خیانت مردان بهترین بازخورد را داشته باشید.

متخصص به شما کمک می کند که با توجه به شرایط موجود تصمیمی مناسب بگیرید. چه شما قصد جدایی و چه قصد ادامه رابطه را داشته باشید، باز هم برای رفع علل خیانت و اقدامات لازم در این زمان حساس نیاز به مشورت متخصصان دارید. درمانگران خانواده با در نظر گرفتن مسائلی که از چشمان شما پنهان مانده در صدد رفع مساله کمک تان خواهند کرد. پس کافی است برای دریافت این خدمات با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های خیانت مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا خیانت مردان نشانه های قطعی و قابل تشخیصی دارد؟

خیر، نشانه های خیانت در مردان مجموعه‌ای از رفتارها هستند که اگر آن‌ها را در همسرتان مشاهده می‌کنید بهتر است با دقت بیشتری زندگی مشترکتان را زیر نظر داشته باشید. اما نمی‌توان آن‌ها را به عنوان نشانه‌های قطعی خیانت در نظر گرفت. ممکن است دلایل دیگری برای بروز این تغییرات در رفتار همسرتان وجود داشته باشد.

در صورت مشاهده نشانه های خیانت در همسرم باید چه عکس‌العملی نشان دهم؟

سعی کنید دلیل این رفتارها در همسرتان را پیدا کنید. ممکن است این تغییرات به دلیل دلخوری از یک موضوع یا مشغله‌های کاری ایجاد شده باشد. درصورتی که متوجه شدید چنین دلایلی وجود ندارد و همسرتان در حال خیانت به شماست بهتر است از یک مشاور خانواده برای تصمیم‌گیری صحیح کمک بگیرید.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 11:06

بهترین مرکز روانشناسی در یزد کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در یزد ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در یزد و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بهترین مرکز روانشناسی در یزد

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی یزد داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در یزد

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در یزد دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره تلفنی خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت به همسر و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در یزد

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در یزد | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در یزد | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در یزد

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو (تلفنی سراسر کشور) 02166419012

2- مرکز مشاوره روانشناسی حامی _ یزد، بلوار آزادشهر، بین فلکه اول و دوم، بعد از بانک صادرات، طبقه فوقانی پوشاک حمید

3- مرکز مشاوره روانشناسی صبح امید _ یزد، خیابان کاشانی، رویروی بیمارستان بهمن، کوچه خورشید تابان

4- مرکز مشاوره روانشناسی اتاق آبی _ یزد، ميدان آزادى، ابتداى بلوار شهيد صدوقى، جنب باغ ملى، پل نواب، كوچه 50، بن بست ساحل

5- مرکز مشاوره روانشناسی مهربان _ یزد، ميدان عالم، به طرف نعل اسبى، جنب كافى شاپ دركه

6- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 11:01

شوهرم با زنان دیگر چت می کند ! احتمالاً این یکی از تلخ‌ترین جمله‌هایی است که یک خانم به زبان می‌آورد. درواقع هیچ‌کدام از ما دوست نداریم که احساس و توجه همسرمان را با زن دیگری شریک بشویم. چت کردن از یک گفت‌وگوی ساده تا هر صحبت عاشقانه یا جنسی که باشد به‌هرحال می‌تواند برای یک خانم زنگ خطری باشد از اینکه چیزی سر جای خودش نیست. شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلات جدی‌تر مثل خیانت و طلاق از همین رابطه‌ها و چت‌های ساده شروع شده‌اند. درعین‌حال خیلی وقت‌ها هم پیش آمده که یک خانم بی‌دلیل و بیش از حد به همسرش شک داشته است. پس در این شرایط چه باید کرد؟ اگر این سؤال برای شما یا هر یک از اطرافیان‌تان نیز پیش آمده، بهتر است در ادامه همراه ما باشید یا برای مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره خیانت وقتی که ” شوهرم با زنان دیگر چت می کند ” می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شوهرم با زنان دیگر چت می کند

شوهرم با زنان دیگر چت می کند یعنی خیانت می کند؟

بسیاری از خانم‌ها و آقایان خیانت را برقراری رابطه جنسی فیزیکی می‌دانند. به همین خاطر شاید وقتی از شوهرتان راجع به این چت‌ها سؤال کرده باشید او جواب داده باشد که این‌ها خیانت حساب نمی‌شوند! اما بهتر است بدانید هر کاری که ما در غیاب همسرمان و بدون اطلاع او انجام می‌دهیم و همچنین می‌دانیم که آن کار باعث رنجش و عبور از خط قرمزهای همسرمان هست خیانت محسوب می‌شود. این روزها فضای مجازی فاصله‌های فیزیکی را از بین برده است؛ اما این اصلاً به معنای آن نیست که رابطه‌های مجازی آزاد هستند و خیانت محسوب نمی‌شوند.

برای آشنایی با راه های تشخیص خیانت کلیک کنید.

وقتی شوهرم با زنان دیگر چت می کند چیکار کنم؟

وقتی پیام‌های خانم دیگری را در گوشی همسرتان پیدا می‌کنید قطعاً احساس خیلی بدی پیدا می‌کنید. اما سؤال اصلی این است که چطور باید این شرایط را مدیریت کنیم؟ شما و شوهرتان یک خانواده تشکیل داده‌اید و باید از رابطه‌تان در مقابل هر نوع آسیبی محافظت کنید. یکی از جدی‌ترین این آسیب‌ها خیانت است. حالا به این فکر کنید که چطور می‌خواهید زندگی‌تان را از خطر خیانت نجات بدهید؟ در ادامه به راهکارهایی اشاره کرده ایم. اگر مدرک قطعی هنوز ندارید حتما مقاله نشانه های خیانت مردان را بخوانید.

✒️ مسئله را واضح ببینید

اولین قدم این است که قبل از هر کاری به احساسات خودتان مسلط بشوید. در واقع درست مثل آن ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید در زمان عصبانیت تصمیم نگیرید! شما هم تا زمانی که آرام نشده‌اید هیچ کاری نکنید. یادتان باشد تا قبل از اینکه کاری بکنید یا حرفی بزنید همیشه برای انجام‌دادن آن وقت هست.

زمانی که آرام‌تر شدید سعی کنید شرایط را به‌صورت همه‌جانبه بررسی کنید. شوهرتان با چه کسی چت می‌کرده است؟ آیا او فقط جواب پیام‌های یکی از خانم‌های فامیل مثل دخترعمه یا همسر برادرش را داده است؟ یا اینکه با یک فرد غریبه از طریق فضای مجازی آشنا شده؟ سؤال دوم این است که محتوای پیام‌ها چیست؟ آیا همسرتان واقعاً صحبت‌هایی با طرف مقابل داشته که نباید؟ یا به یک درخواست یا احوالپرسی پاسخ داده است؟ ذهن ما تا حدودی تمایل دارد تا از اتفاقات منفی فاجعه‌سازی کند. به همین خاطر شاید شما واقعاً دارید اوضاع را از آنچه که هست بدتر می‌بینید. جواب‌دادن به این سؤال‌ها و سؤال‌های مشابه کمک می‌کند تا شرایط را آن‌طور که هست بررسی کنید.

✒️ در مورد علت شروع چت ها با همسرتان صحبت کنید

اگر به این نتیجه رسیدید که رفتار همسرتان موضوع ساده‌ای نیست و نمی‌شود که از کنار آن عبور کرد باید کمی جدی‌تر آن را بررسی کنید. در این شرایط اولین قدم و البته بهترین راهکار این است که با همسرتان صحبت کنید. البته برای اینکه این گفت‌وگو نتیجه داشته باشد شما باید آداب صحبت‌کردن را رعایت کنید. یک فضای مناسب و زمان مناسب را انتخاب کنید. سپس با رعایت آرامش با همسرتان صحبت کنید.

اتفاقی که افتاده و احساسی که شما را اذیت می‌کند را برای شوهرتان توضیح بدهید و سپس به او نیز فرصت بدهید که حرف‌هایش را بزند و دلایلش را بیان کند. یادتان باشد که بسیار مهم است همسرتان احساس کند نیازهای او نیز در این گفت‌وگو در نظر گرفته شده‌اند و شما یک‌طرفه به قاضی نمی‌روید. پس حتماً اجازه بدهید که شوهرتان صحبت کرده و با آرامش به حرف‌هایش گوش کنید.

یادتان باشد صحبت‌های شما دو نفر جلسه‌ای نیست که قرار است به نفع شما تمام بشود. بلکه قرار است در این جلسه شما به یک توافق دونفره برسید. توافق دونفره به این معناست که هر دو با هم به یک تصمیم مشترک برسید و قوانین و حد و مرزهایی برای این مسئله پیدا کنید.

✒️ بدون وجود شواهد کافی قضاوت نکنید

یکی از اشتباهات بسیاری از خانم‌ها این است که در ذهنشان چیزی را می‌سازند که در دنیای بیرون اصلاً وجود ندارد. ممکن است شما از چت‌های معمولی همسرتان با یک همکار بر سر یک موضوع کاری احساس خیانت کنید. به همین خاطر یک توصیه دیگر این است که همیشه از خودتان بپرسید چه مدارک یا شواهدی دارید که تصورات شما را تأیید می‌کنند؟

یکی دیگر از جاهایی که باید این سؤال را از خودتان بپرسید روزهای بعد از بخشیدن همسرتان است. خیلی از اوقات پیش می‌آید که خانم و آقا به زندگی‌شان برمی‌گردند اما خانم اعتمادش را از دست می‌دهد؛ و دیگر توانایی اعتمادکردن ندارد. در واقع این افراد تصور می‌کنند که هر لحظه که همسرشان تلفن همراه را دست می‌گیرد احتمال دارد مشغول چت کردن با کسی باشد. یادتان باشد این رفتار علاوه بر فشار روانی که برای خودتان دارد به همسرتان نیز آسیب بسیاری می‌زند. پس هرگز قبل از اینکه شواهد کافی برای اثبات خیانت همسرتان داشته باشید دوباره او را متهم نکنید.

برای آشنایی با نحوه شکل گیری و تعریف روابط فرازناشویی کلیک کنید.

✒️ تکرار شرایط به معنی اشتباه خود شماست

بسیاری از خانم‌هایی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند از این شکایت دارند که همسرشان قبول نمی‌کند که چت کردنش با زن‌های دیگر خیانت بوده و به زندگی‌شان آسیب می‌زند. در نتیجه این رفتار را کنار نمی‌گذارند. گروه دیگری هم هستند که می‌گویند شوهرشان قبول دارد رفتارش اشتباه است و هر بار نیز معذرت‌خواهی کرده و قول می‌دهد به زندگی‌اش وفادار باشد اما بعد از مدتی دوباره رفتارهای قبلی شروع می‌شوند.

در چنین شرایطی توصیه مشاوره‌های خانواده این است که شما باید برای زندگی خودتان تصمیم جدی بگیرید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که ما روی رفتار هیچ‌کس به جز خودمان کنترلی نداریم. پس شما نمی‌توانید صبر کنید و امیدوار باشید که همسرتان بالاخره راه درست را پیدا کند. بلکه اکنون نوبت شماست که در مقابل رفتار همسرتان دست به واکنش بزنید. پس کمی با خودتان فکر کنید و واکنشی که احساس می‌کنید برای زندگی و شرایط شما بهتر است را انتخاب کنید.

وقتی شوهر تان با زنان دیگر چت می کند مشاوره بگیرید

اگر شما هم متوجه چت کردن شوهرتان با زن دیگری شده‌اید و این موضوع آزارتان می‌دهد بهتر است از یک مشاور برای زوج درمانی کمک بخواهید. ما در هر کاری از متخصص آن موضوع کمک می‌گیریم. آیا اگر همسرتان دچار یک بیماری جسمی شده بود از یک متخصص کمک نمی‌گرفتید؟ پس چرا اکنون که همسر و خانواده‌تان بیمار شده نباید از یک مشاور رابطه کمک بخواهید؟ مشاورین با دانشی که دارند به‌دقت شرایط شما را بررسی کرده و بهترین راهکارها را برای بیرون آمدن از این شرایط به شما آموزش می‌دهند.

سخن آخر

“شوهرم با زنان دیگر چت می کند” ، “مسیج مشکوک دیدم تو گوشی همسرم”، ” شوهرم همش با یکی داره چت می کنه”؛ اگر با این دست مشکلات روبرو شده‌اید، بهتر است پیش از هر اقدام هیجانی که اوضاع را بدتر کند؛ به دنبال راهی برای حل مشکل کنید. این رفتارهای همسرتان شاید به معنای خیانت باشد، اما آیا پایان خط است؟ آیا اثبات خیانت مجازی او دلیلی بر جدایی و رفتن است؟ قطعا نه. وقتی منطقی فکر کنید می بینید که هنوز هم راهی برای درست کردن وجود دارد. برای تصمیم گیری و رفتار درست حتما از خدمات مشاوره ازدواج و خانواده استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره خیانت وقتی که ” شوهرم با زنان دیگر چت می کند ” می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور به همسرم بگویم صحبت‌کردن او با دوستان اجتماعی دخترش را دوست ندارم؟

بهتر بود این موضوع را پیش از ازدواج مطرح می‌کردید. اکنون تصور همسرتان این است که شما با این موضوع مشکلی ندارید. بااین‌حال بهترین راهکار همیشه و در درجه اول صحبت‌کردن است. در یک فضای آرام با همسرتان صحبت کنید و احساسات خودتان را برای او بیان کنید.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 10:55

بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در بندر عباس ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در بندر عباس و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع: مرکز روانشناسی در بندر عباس

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی بندر عباس داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت سریع مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره تلفنی خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره تلفنی شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت به همسر و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس

1- مرکز جامع مشاوره روانشناسی ذهن نو _ تهران _ بندرعباس _ تلفن دفتر مرکزی 02191002360

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو – 02191002360

2- مرکز مشاوره روانشناسی آبنوس _ بندرعباس خيابان سيد جمال الدين اسد آبادي چهار راه پلنگ صورتي ساختمان بانك حكمت ايرانيان طبقه ۴

3- مرکز مشاوره روانشناسی هنگام _ چهار راه مراي روبروي دارو خانه مشير

4- مرکز مشاوره روانشناسی سپهر _ بندرعباس بلوار سيد جمال الدين اسد آبادي ساختمان زيگورات طبقه ۴

5- مرکز مشاوره روانشناسی اندیشه نو _ بندرعباس – چهارراه فاطمیه – روبروی بانک سرمایه – ساختمان پارسه – طبقه 8

6- مرکز مشاوره روانشناسی تاراز _ بندرعباس – چهارراه سازمان – طبقه پنجم بانک پاسارگارد – واحد 16

7- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 761
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 70
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 30
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 418
  • بازدید سال : 4061
  • بازدید کلی : 4151
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی